הבינה המלאכותית היוצרת היא כבר חלק מחיינו, ובעולם החינוך התפתחו דרכים רבות לרתום אותה לצרכים פרקטיים של מורות, מורים, תלמידות ותלמידים. לשימושכם, ארזנו אוסף פרקטיקות המציעות מגוון דרכים להשתמש בכלי בינה מלאכותית בהוראה, למידה והערכה.
המאגר יגדל בהדרגה, בהסתמך על ידע הנצבר בשדה החינוך ובהתאם למציאות המשתנה.
עבודת חקר בסיוע בינה מלאכותית בשישה שלבים
ביסוס היכולת לבחור נושא רלוונטי ושאלת מחקר מדויקים ומתאימים לעבודת חקר אישית או קבוצתית, בסיוע כלי בינה מלאכותית.
פיתוח מיומנות התכנון בעזרת כלי בינה מלאכותית, במסגרת תהליך כתיבת עבודת חקר אישית או קבוצתית.
לפתח את המיומנות של התלמידים והתלמידות להתייחס באופן ביקורתי לתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית יוצרת
התאמת תהליכי הערכת עבודות לעידן בו שימוש בבינה מלאכותית משתלב בתהליכי הכתיבה שלהן.
לקדם חשיבה ברמה גבוהה בקרב תלמידים ותלמידות, ולמנוע מצב שבו השימוש בבינה מלאכותית מחליף תפקודי חשיבה של התלמידים הנעזרים בה.
פיתוח אוריינות התלמידים בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת בכלל, וביצירת דימויים בסיוע בינה מלאכותית בפרט, תוך רתימת הבינה המלאכותית לסיוע בהכנת עבודות אישיות או קבוצתיות.
בינה מלאכותית כמקפצה לחשיבה יצירתית, שלב אחר שלב
פיתוח אוריינות התלמידים והתלמידות בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת בכלל, ובשיחה עם צ׳אטבוט לצורך יצירת טקסטים בפרט, ורתימת הבינה המלאכותית לסיוע בהכנת עבודות אישיות או קבוצתיות.
לטפח את מסוגלותם של התלמידים והתלמידות להשתמש באופן אתי ומוסרי ביישומי בינה מלאכותית בעת ביצוע מטלות לימודיות.
לעזור לתלמידות ותלמידים להבין שהם יכולים להצליח בעתיד באמצעות חוזקותיהם המיוחדות, לעורר אצלם תחושת גילוי עצמי ומסוגלות, לתת להם אומץ לחלום - וגם להקנות להם מיומנויות בשימוש במגוון יישומי בינה מלאכותית.