מלאכת ההוראה כוללת מחויבות של המורים לצמיחה ולהצלחה של כל תלמידיהם, כיחידים וכקבוצה. ממחויבות זו נגזרים מאפייני הקשר בין המורה לתלמיד/ה: קשר חם, דואג ואכפתי, המבוסס על היכרות טובה עם עולמם של התלמידים ועל כבוד ואמון הדדי, תוך שמירה על כללי האתיקה.
קשר מורה - תלמיד, תלמידה
איך נזכור את שמות כל התלמידים בכיתה בתוך זמן קצר? משחקים והפעלות לפתיחת השנה
כף היד שלי, משחק ניחושים וכלים נוספים להעמקת ההיכרות עם התלמידים בהיבט הלימודי, הרגשי והחברתי
הזמנה לחלום! מהם החלומות והמשאלות של התלמידים שלנו? איפה הם נמצאים על סולם המשאלות הפרטי שלהם? ואיך נוכל לתת לכל זה מקום ונוכחות בכיתה?
מתי בעת האחרונה ניהלתם בכיתה שיחה על הצלחה? ומתי עצרתם כדי לחגוג מאמץ משותף או הצלחה של תלמיד/ה, של קבוצה או של הכיתה כולה?
בביצוע משימה לימודית בצוות עשויים להתעורר סכסוכים. איך נעזור לתלמידים לגבש הסכמות שיתרמו לקידום המשימה באווירה טובה? – מגשרים צעירים, מודל אפר"ת ועוד כלים לניהול קונפליקטים בכיתה
יום הולדת אישי או לכל ילדי החודש? איך נחגוג יום הולדת בכיתה ונחזק את הקשרים בין התלמיד/ה למורה ולחברים
קבלת פנים מאורגנת וטקסית מעניקה למורה הזדמנות לומר שלום אישי לכל תלמיד/ה. זוהי דרך נפלאה להעניק לילדים תחושת קרבה וקשר
איך לנהל שיחה אישית עם תלמיד/ה בעזרת קלפי שאלות, לביסוס יחסי קרבה ואכפתיות ולהעמקת ההיכרות והשיתוף
"ציפיות יש רק לכריות"? ממש לא! פעולות לתיאום ציפיות בין התלמידים למורה ובינם לבין עצמם תורמות לחיזוק תחושת השייכות ומעלות את סיכויי ההצלחה
קוביית שאלות ותפקידים: מתודה פשוטה לחיזוק מעורבות התלמידים בשיעור בעקבות מילוי תפקיד על ידי כל אחד ואחת מהם
חדר וירטואלי אישי, חידון כיתתי שיתופי ועוד – העמקת ההיכרות בין התלמידים בעזרת כלים דיגיטליים עשויה לתת הזדמנות להתבטא גם לתלמידים שאינם נוטים לדבר בכיתה בדרך כלל
בתקופות של למידה מרחוק יש חשיבות מרובה לשמירה על קשרים אישיים בכיתה ולהעמקת התקשורת האישית של המורה עם כל תלמיד ותלמידה