לפניכם הצעה למערך שיעור לתרגול זמן הווה פשוט (Present simple) ונושאים דקדוקיים נוספים, בסיוע בוט ייעודי. השימוש בבוט מפנה את זמן המורה לעזרה אישית למי שזקוק לכך. הבוט מאפשר לכל תלמיד ותלמידה שימוש בכל מקום ובכל זמן, בקצב אישי.
מערך השיעור מתאים לשיעור כפול, לכיתות ז׳-ח׳.
שלבים
- מבוא: מהי שגרת יומיום?
- הסבר: מהו זמן הווה פשוט?
- תרגול אישי עם בוט
- עבודה בקבוצות: מיני-פרויקט על שגרת יומיום
שלב ראשון - מבוא: מהי שגרת יומיום? (5 דקות)
נציג את נושא השיעור: שגרת יומיום. נסביר ששגרת יומיום היא הפעילויות שמישהו עושה כל יום, כמו התעוררות, אכילת ארוחת בוקר, יציאה לבית הספר וכו'. נקיים דיון קצר על שגרת היומיום שלנו, ונעודד את התלמידים לשתף דוגמאות.
שלב שני - הסבר: מהו זמן הווה פשוט? (10 דקות)
נכתוב את המשפט הבא על הלוח: "אני מתעורר ב-7:00 בבוקר כל יום".
נבקש מהתלמידים לזהות את הפועל והזמן של המשפט.
נסביר שהמשפט משתמש בזמן הווה פשוט, המשמש כדי לדבר על הרגלים או שגרות.
נספק דוגמאות נוספות למשפטים בזמן הווה פשוט, כגון "היא מצחצחת שיניים לפני השינה", או "הם משחקים כדורגל בסופי שבוע".
נדון בשימוש בפעלים בגוף שלישי יחיד, ונסביר את הכלל של הוספת "-s" או "-es" לצורת הבסיס של הפועל.
שלב שלישי - תרגול אישי עם הבוט ( 15 דקות)
נציג לתלמידים את הבוט הייעודי ללמידת זמן הווה פשוט, ונסביר שהם ינהלו איתו שיחה כדי לסייע להם לתרגל.
כל תלמיד ותלמידה יתחברו לבוט באמצעות החשבון הארגוני שלהם.
ננחה את התלמידים לקיים אינטראקציה עם הבוט, לשאול אותו שאלות ולענות על שאלותיו, מתוך עולם הידע שלהם. כל תלמיד ינהל דיאלוג עם הבוט בקצב שלו. הבוט זמין תמיד לתלמידים וייתן מענה בכל עת ובכל מקום, תוך התייחסות לדוגמאות מעולמו האישי של כל תלמיד.
בפרק זמן זה, השימוש של כלל התלמידים בבוט מפנה את המורה למתן עזרה אישית לאלו הזקוקים לה.
שלב רביעי - עבודה בקבוצות: מיני-פרויקט (30 דקות)
נחלק את הכיתה לזוגות או לקבוצות קטנות, ונקצה לכל קבוצה מיני-פרויקט על תרחיש ספציפי של שגרת יומיום, כגון "התכוננות לבית הספר" או "ביקור חבר".
במהלך הכנת הפרויקט, התלמידים ישתמשו בצ׳טבוט הייעודי ללמידת זמן הווה פשוט, ויבדקו בעזרתו את נכונות האופן בו שילבו פעלים בתוצר שכתבו.
את תוצר המיני-פרויקט התלמידים יעלו למרחב שיתופי שיצרנו מראש, למשל בלוח בפלטפורמת Digipad (ראו דוגמה) או בלוח פאדלט.
להלן הנחיות לביצוע המיני-פרויקט, אותן נוכל להציג לתלמידים:
CHOOSE ONE OF THE FOLLOWING. USE THE PRESENT SIMPLE. YOU CAN USE THE CHAT BOT TO HELP YOU.
- Daily Routine Diary
For this project, you can create a daily routine diary in which you document your daily activities using the Present Simple tense. Include at least five sentences and pictures.
- Classmate's Daily Routine Interviews
In this project, students can pair up and interview each other about their daily routines using the Present Simple tense. Add at least five questions and answers.
- Daily Routine Poster
Design an informative poster to show the daily routines of famous people. The poster should include pictures and at least five sentences describing their routine using the Present Simple tense.