חידון הוא דרך משחקית להעצים את חוויית הלמידה, לאתגר את התלמידים ולהגביר את המעורבות שלהם ואת האינטראקציה ביניהם. בפרקטיקה זו התלמידים והתלמידות יוצרים חידות מאוירות, באמצעות כלי ציור מבוססי בינה מלאכותית, ומציגים אותן לחבריהם לכיתה.
יצירת חידוני תמונות בעזרת כלי ציור AI
התלמידים מתבקשים ליצור בעזרת כלי AI תמונות או דימויים חזותיים המייצגים שמות של יישובים ומקומות בארץ. לאחר שלב היצירה, נציג את התמונות והילדים ינחשו לאילו יישובים התכוונו יוצרי התמונות. יש להכין מראש לוח שיתופי שאליו יוכלו להעלות את התמונות שיצרו (פאדלט, גוגל סליידס וכד').
מהלך השיעור
- הסבר המשימה לתלמידים: יצירת תמונות המייצגות יישובים בארץ.
התמונה צריכה לכלול אלמנטים חזותיים הממחישים את שם הישוב.
לדוגמה: רמת השופט = ציור של הר ועליו שופט.
חשוב להציג לתלמידים מספר דוגמאות לתמונות כאלו, לפני שיצאו לעבודה עצמאית.
(ניתן לכוון את התלמידים לשמות של ישובים שהיו מעורבים במלחמה כמו בארי, רעים שדרות וכד'). - לקראת תהליך היצירה נחלק את התלמידים לזוגות. כל זוג יבחר שם של ישוב, ויתכנן על דף באילו דימויים חזותיים להשתמש בתמונה.
- התלמידים יצרו את התמונות בעזרת כלי AI. מומלץ להיעזר ביוצר התמונות של בינג, שיוצר בקלות יחסית תמונות יפות והוא מאושר על ידי משרד החינוך.
במהלך היצירה, כדאי לעבור בין הזוגות ולייעץ לתלמידים האם התמונה אכן מעבירה את המסר. - התלמידים יבחרו את התמונה הטובה ביותר, ויעלו אותה ללוח השיתופי שהכנו מראש.
- לסיום המהלך, נקרין כל תמונה על הלוח והתלמידים יתבקשו לזהות את היישובים בארץ.
- ניתן גם לנעוץ את התמונות של היישובים בתוך תבנית מפה בלוח פאדלט. ככה תתקבל תמונת המיקום של הישובים השונים במפת הארץ ויהיה ערך מוסף של הכרת הארץ.
- אפשרות נוספת: התלמידים ישלחו את התמונות למורה והמורה תיצור חידון דיגיטלי כדוגמת קהוט.