- מיקוד
נבחר ונמקד את הנושא שאותו נרצה לבדוק. לדוגמה: סקר שיקולי דעת בקניית מוצרי צריכה (שיקולים אפשריים לרכישת המוצרים או לאי רכישתם: תוצרת כחול לבן, מחיר, אקולוגיה ורווחת הסביבה, ניצול עובדים). - ניסוח שאלון
ננסח שאלון קצר שיכלול מספר שאלות קצרות וברורות הרלוונטיות לנושא ומנוסחות בצורה ניטרלית, ללא נקיטת עמדה מראש. לדוגמה: האם לדעתכם כשקונים משהו חשוב לתת משקל לשאלה האם המוצרים יוצרו בארץ? מדוע? באילו תנאים? האם בשעת הקנייה צריך לקחת בחשבון רק שיקולים כספיים? האם אתם בודקים אם המוצר שקניתם מזיק לסביבה?
– המורה יכול/ה לנסח מראש את השאלון או לאפשר לתלמידים להשתתף בניסוח השאלון לפי מה שמעניין אותם לדעת.
- יציאה לשטח
המשתתפים יוצאים בזוגות או בצוותים של 4-3 "סוקרים", ומראיינים אנשים אקראית או על פי קהלי יעד מוגדרים (בעלי תפקידים שונים, גילאים, מגדר וכדומה). ניתן גם לקיים סקר בקרב תלמידי הכיתה, השכבה או כלל תלמידי המוסד החינוכי. חשוב לתעד את כל התשובות (אפשר לתעד בגוגל דוקס).
- עיבוד הממצאים
הקבוצות יסכמו את ממצאיהן ויציגו אותם במליאה. אפשר להיעזר בסרטון ההדרכה: תרשימים בגוגל דרייב.
- דיון מסכם
נשווה בין הממצאים של הקבוצות השונות: מה דומה ומה שונה בממצאים? מה התחדש לכם? מה הפתיע אתכם?
- יישום
נשאל: האם וכיצד השפיעו תוצאות הסקר עליכם באופן אישי? (למשל, על מה תקפידו בעתיד כצרכנים?)
> דוגמה להקשר לימודי: פעילות סקר מיהו ישראלי לקראת קבלת תעודות זהות