משוב בכיתה הוא מידע שמספק/ת מורה לתלמיד יחיד או לכיתה כולה כתגובה על התנהגות, על אמירה או על עבודה כתובה. משוב הוא כלי משמעותי בידי המורה כדי לסייע לתלמידים להתקדם בתהליכי הלמידה שלהם, והוא יכול להתייחס למשימה או לתהליך.
ראו גם את הפרקטיקות:
משוב מקדם למידה לחברים
משוב מקדם למידה פורמלי (משוב בכתב)
מהלך: משוב RISE
בכל הזדמנות שבה אנחנו מגיבים לתשובות תלמידים, לעבודות שהגישו או לתוצרי פרויקטים שלהם, נפעל על פי ארבעה שלבים:
- רפלקציה (Reflect)
נגיב במשפט שיש בו תגובה מנומקת.
כלומר: לא רק – זה נכון/לא נכון, אני אוהב/ת את זה, זו טעות...
אלא: זה מוצא חן בעיניי כי... זה רעיון טוב בגלל ש... אני חושב/ת שזו טעות מפני ש... - חקירה (Inquire)
נשאל שאלות העמקה ושאלות המשך כדי לפתח את התשובה הראשונית של התלמיד/ה ולאתגר אותה.
למשל: איך הגעת לתשובה? מה הדרך שעשית? כיצד המוצר שלך עונה על הצורך? - הצעה (Suggest)
נציע הצעות נקודתיות במטרה לעזור לתלמיד/ה לשפר את התשובה או הפרויקט, ולחזק נקודות תורפה.
למשל: אולי כדאי לנסות להחליף את החלק X שלא עובד טוב בחלק Y ולראות מה יקרה... - שדרוג (Elevate)
נעלה רעיונות שעשויים להוביל את התלמיד/ה לחקירת כיוונים חדשים.
למשל: יכול להיות מעניין לבדוק אם התשובה שמצאתם תצליח לעבוד גם במקרה שהתנאים ישתנו ל...
ראו סרטון הסבר: אמילי ריי, מודל למשוב משמעותי: RISE (אנגלית)