דלג אל

הצהרת נגישות

מתווה הערכה חלופית - 798-283

חזרה
מתווה הערכה חלופית - 798-283
​מקצוע מדעי התזונה הוא המקצוע המוביל של מגמת מלונאות, אותו התלמיד יכול לבחור כמקצוע מוגבר. בהתאם לרפורמה, החל משנת תשע"ה תכנית הלימודים במגמת מלונאות מחולקת לנושאים שהציון עליהם יינתן בהערכה חיצונית (70%) ונושאים אשר הציון עליהם יינתן בהערכה בית ספרית (30%). הלימוד ליחידה זו יתבצע במהלך כיתה י"א או י"ב, לאחר שהתלמידים נבחנו בבחינת הבגרות החיצונית (במשקל של 70%). הנושא הנלמד בהערכה בית ספרית הוא מדעי התזונה מוגבר (798283) העוסק בתחום מדעי המזון הכולל בתוכו במגוון תהליכים אשר מזונות שונים עוברים בתעשיית המזון.
התלמידים מגיעים ללמידה לחלק זה עם רקע וידע רב בתחום מדעי התזונה, הם מנוסים בהיבחנות בבחינות בגרות ומודעים לרמת הלימוד המצופה מהם במהלך הלמידה.
ההערכה זו תתבצע באמצעות בחנים והכנת עבודה על ידי כל תלמיד (הקריטריונים להערכת העבודה מוצגים מטה). העבודה והבחנים ישקפו את מאמציהם, את התקדמותם ואת הישגיהם של הלומדים במקצוע הנלמד.
נושאי ההוראה שיילמדו בתחום זה הם (חלק 4 בספר) תזונה ותורת המזון בעידן המודרני מהדורה נסיונית:
  • תעשיית המזון וחוש הטעם שלנו
  • שימור מזון
  • שמנים
  • חלב ניגר ומוצריו
  • תסיסה
  • תוספי מזון וחומרי טעם וריח
  • ממתיקים מלאכותיים (תחליפי סוכר)
  • הדברה והשפעתה על הסביבה ובריאות האדם
  • הנדסה גנטית בשירות האדם – מזון

להלן הקריטריונים שעל פיהם יש להעריך את התלמידים

נדבכים בהערכה: השתתפות ונוכחות בשיעורים
החלק היחסי בהערכה: 10%
הערות: נוכחות והשתתפות התלמידים בדיונים אשר יערכו בשיעורים יהוו 10% מהציון.

נדבכים בהערכה: בחנים ומבחנים
החלק היחסי בהערכה: 30%
הערות: במשך השנה יערכו לפחות שני בחנים על נושאים שונים אשר יהוו 30% מהציון.

נדבכים בהערכה: עבודת חקר במתכונת PBL או לחילופין מבחן אשר יכלול את כלל הנושאים.
החלק היחסי בהערכה:
60%
הערות:
עבודה סופית במתכונת PBL אשר תעסוק בשאלת חקר של אחד מנושאי ההוראה. הציון בעבודה יהווה 60% מהציון הסופי.

  1. שם העבודה - שם הפרויקט יבטא את התוכן (4 נקודות)
  2. שער - על פי הפורמט המקובל בהגשת פרויקטים (2 נקודות)
  3. תוכן עניינים - כולל הפרקים והעמודים המתאימים 1 (3 נקודות)
  4. מבוא ותקציר - הצגת נושא העבודה והנמקת הבחירה בו. תקציר הפרקים, נושאים הנדונים בעבודה (8 נקודות)
  5. מבנה ולשון - כתיבה אחידה לאורך העבודה (5 נקודות)
  6. תהליך העבודה - איסוף החומר, כתיבה עצמאית, עמידה בלוחות זמנית, התאמת תמונות לנושאים (15 נקודות)
  7. תוכן העבודה – הצגת הנושא וחקירתו הכולל מגוון נושאים הקשורים לשאלת החקר (40 נקודות)
  8. חזות העבודה - אסטטיות בהצגת העבודה (10 נקודות)
  9. רפלקציה (שיקוף) - מה תרמה לי הכנת העבודה, מה למדתי והסקתי ממנה, מה חידשה לי העבודה (10 נקודות)
  10. ביבליוגרפיה - כתיבה נכונה של המקורות (3 נקודות)

אולי תתעניינו גם ב...

ספרים דיגיטליים ושיעורים מתוקשבים
ספרים דיגיטליים ושיעורים מתוקשבים
לימודי מלונאות, זכאות, רציונל מטרות ומיומנויות
מה כוללים הלימודים, למה זכאים הבוגרים, רציונל, מטרות ומיומנויות נרכשות
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.