דלג אל

משחק הפסלים – פעילות בגאומטרייה ובחינוך גופני

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: תחושה מרחבית וגיאומטריה
  2. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

במשחק הפסלים בוחנים הילדים באמצעות גופם את המושגים קו ישר, קו שבור וקו עקום ומדגימים אותם בתנועה ובעמדות מוצא מגוונות המוצגות בכרטיסיות. פעילות זו היא חלק ממגוון פעילויות המתקיימות בגן אשר משולבים בהן שני תחומי הדעת: מתמטיקה וחינוך גופני.

להרחבה

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גאומטרייה וחינוך גופני. הפעילויות עוסקות במושגים קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים מסלולים במרחב ושכלול תנועות בסיסיות. הסרטים נוגעים לסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), לגודל הקבוצה (פעילויות במליאה, פעילויות בקבוצה קטנה) ולפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

 

אולי תתעניינו גם ב...

תוכנית ביניים לאומנויות בגיל הרך – מוזיקה
ערכת 'גוונים' חושפת את הילד לתרבויות המוזיקה של עדות ישראל השונות ובכך תורמת להרחבת אופקיו, להפיכתו לאדם בעל אישיות פתוחה יותר, סובלנית יותר, עשירה יותר ולחי...
בורחים מהמסיבה – חגיגה מחוץ לקופסה
הסרטון עוסק בקידום קהילתיות, תקשורת שיתופית עם הורים ורצף למידה גן-בית, ומציג משחק משותף של קהילת הגן וצוות הגן בסביבה הקרובה של הגן עם טלפון נייד ביד
פעילות בנייה ומים בארגז החול
ארגז החול הינו מקום למשחק, גילוי ולשיתופי פעולה בין ילדים. בסרטון שצולם בגן קשת בעיר גנים בירושלים, בהנהלתה של נאווה רון, ניתן לראות  ילדים רבים נהנים מהמשחק...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.