מדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר קשה, בו אזרחים וחיילים רבים איבדו את חייהם במתקפת טרור רצחנית, בעיצומה של מלחמה קשה בחזיתות השונות. מציאות זו יוצרת בקרב התלמידים רגשות קשים של כאב, עצב גדול, תסכול, פחד וחוסר וודאות. סגירתם של חלק ממוסדות החינוך יוצרת העצמה של תחושות אלו.
לאור מציאות זו, השאיפה המרכזית של אנשי החינוך היא לשדר שגרה "נורמלית" ככל הניתן, ולחזק בקרב התלמידים את החוסן האישי, הקהילתי והלאומי.
אחת הדרכים לחיזוק חוסן אישי וקהילתי היא דרך מעורבות, אקטיביזם חברתי והתנדבות.
סיפורי ההתנדבות של הילדים והנוער ביישובים ובערים מעוררי השראה.
כל אלו מחזקים את תחושת השייכות לקהילה, ליישוב ולמדינה ומחזקים את תחושת האחדות והאחריות ההדדית.
במערכי השיעור המצורפים, נרצה לשפוך אור על מקרי התנדבות ומעורבות חברתית בתחומים שונים, במהלך השבועות האחרונות, ונחשוף את התלמידים לאפשרויות שונות של נתינה, שמביאה לחיזוק החוסן וההעצמה האישית-לאומית.
ימי לוח אזרחיים המצוינים במערכת החינוך על פי חוזר מנכ"ל נועדו ליצור הזדמנות לעיסוק חינוכי בטיפוח סובלנות, הגברת מודעות לזכויות האדם ומיגור תופעות גזעניות.
אנ...
מערכת החינוך בישראל חרתה על דגלה הנחלת ערכים לאומיים-חברתיים של סובלנות, התחשבות בזולת וכבוד לאחר ולשונה, מניעת גזענות ושמירה על זכויות האדם. המטה לחינוך אזר...
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!