מהלך: עושר תרבותי
על מנת להכיר ולהעריך את העושר שתרבויות העולם מציעות, ניתן להרחיב יחידות לימוד בתחומי דעת שונים כך שיכללו השקפות ומנהגים של תרבויות שונות. לדוגמה:
- סיפורי בריאה בדתות שונות – כחלק מלימוד סיפור הבריאה בספר בראשית
(ראו גם: השוואת סיפורי בריאה – דף לתלמיד/ה) - חגי אורות בתרבויות שונות – כחלק מלימודי שפה או תרבות יהודית ישראלית בנושא חנוכה.
(ראו גם: מערך שיעור בנושא) - קשר אדם-טבע – במסגרת למידה על ט"ו בשבט
- דמויות מופת של תרבויות שונות
כל תחום תוכן יזמן התייחסות ושאלות ייחודיות לו, אך בכל דיון ניתן ורצוי להתייחס לנושאים הבאים:
- כיצד התרבות שלי מתייחסת לנושא?
- כיצד מתייחסות תרבויות אחרות לנושא?
- מה ההבדלים בין נקודות המבט של התרבויות השונות?
מה משותף לכל התרבויות?
לדוגמה: סיפורי הבריאה השונים עונים לצורך האנושי להבין כיצד נוצר העולם; חגי האור השונים מבטאים ניסיון להתמודד עם הפחד האנושי מ"היעלמות השמש" בזמנים בהם הימים קצרים והלילות ארוכים.