דלג אל

דוגמא פרקטיקה

למאגר הפרקטיקות
דוגמא פרקטיקה
  מחוייבות לכל תלמיד ותלמידה     קשר מורה תלמיד/ה

מטרה

היכרות עם מעגלי העשייה של התלמיד/ה מעבר לעולם ביתה הספר ופתיחת צוהר לראיית חוזקות התלמיד/ה ולהעמקת מערכות היחסים בין המורה לתלמיד/ה.

הצעות למהלך

הכנת כרטיס ביקור: התלמידים יכינו לעצמם כרטיס ביקור ובו רשימת פעילויות שהם מתכננים להשתתף בהן בשעות אחר הצוהריים והערב כגון חוגים, תוכניות התנדבות, פעילות בתנועת נוער וכדומה. נבקש מכל תלמיד/ה לדרג את רשימת הפעילויות מהמועדפת ביותר ועד להכי פחות מועדפת. לקראת הביקור: נבקש מהתלמידים לציין פעילות שהיו שמחים להזמין את המחנכ/ת או מורה אחר/ת לבקר בה ולפרט מדוע. נברר מה עשוי לשמח אותם במהלך הביקור ומה עלול להקשות עליהם. נתאם את מועד הביקור והשעה המדויקת עם התלמיד/ה. במהלך הביקור: נצפה בהיבטים שנבחרו על ידי התלמיד/ה, נשבח את ההשתתפות, ההתמדה, העשייה וההישגים ונשתדל לומר משהו אישי, מכבד ומקדם מלב אל לב. לאחר הביקור: נקיים שיחה אישית עם התלמיד/ה ובה נציין דברים שהתרשמנו מהם במיוחד. נקיים רפלקציה עם התלמיד/ה: אילו דברים חדשים למדת על עצמך במהלך הפעילות? עם אילו קשיים התמודדת בהצלחה? מה/מי עזר לך בכך? אילו מסקנות ילוו אותך בעקבות הפעילות?

טיפים

טיפים

גודל הקבוצה המתאים לדיון: 20-12 משתתפים. מומלץ לשבת במעגל כאשר מתקיים קשר עין בין כולם.
חשוב לאפשר השתתפות פעילה לכל המשתתפים, אך אין לכפות השתתפות. רצוי לאפשר למשתתפים להגיב זה לזה ולא רק בתיווך המנחה.
ננסה ליצור אווירה של אמון ואמפתיה בלא שיפוטיות וביקורתיות. על המנחה להיות סבלני, סובלני וניטרלי ולא לנקוט עמדה או להתעמת.
נקפיד שהשאלות לדיון יהיו בהירות ופתוחות ונמקד את הדיון בהן.
חשוב לתכנן את הדיון ולעמוד בזמנים ובסדר הדיבור שקבענו בקבוצה.
מומלץ להרבות בדיונים ובשיחות. אין כמו שיח לחיבור בין-אישי, להתפתחות אישית, להעמקת מעורבות וליצירת תחושת משמעותיות.
נשים לב גם לתלמידים הנמנעים משיחות ומהתבטאות בעל פה, נעזור להם למצוא את קולם ולהביע אותו בכיתה או נחשוב עימם על דרכים חלופיות להיות נוכחים ומעורבים בדיון, גם בלי להצביע ולהתבטא.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

משוב מקדם למידה פורמלי (משוב בכתב)
מה ההבדל בין Feedback ל-Feedforward? ואיך משוב כתוב של המורה או של החברים לכיתה, יכול לקדם באופן מיטבי את תהליכי הלמידה שלנו – מורים ותלמידים כאחד?
מיפוי הידע של התלמידים לפני תהליך הלמידה (Pre-test)
מיפוי הידע הקיים נותן למורה תמונה על רמת הידע של הכיתה. תמונה זו יכולה לסייע בהחלטות על בניית יחידת הלימוד, על דגשים שצריך לשים במהלכה ועל ניהול הלמידה לנוכח...
תכנון משימות לתומכי הוראה
עבודה עם מבוגר/ת או חונכ/ת נוספ/ת באותו חלל, מסייעת בפיתוח תרבות של שיתוף. היא מזמנת למורה אפשרות להתבונן מחדש על ההוראה ועל שיקולי הדעת שבבסיסה ולספק מענה מ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.