
מטרתה של תוכנית הלימודים בעברית לדרוזים היא להעמיד לרשות מערכת החינוך הדרוזית מסמך חדשני שבידו לסייע למורים בהוראת השפה העברית על פי גישות חינוכיות ופדגוגיות עדכניות הנגזרות מעקרונותיה של הלמידה המשמעותית.
התוכנית מבוססת על תפיסת חשיבותה של השפה העברית וייחודה בקרב בני העדה הדרוזית במדינת ישראל. עוד בבסיסה קיומו של קשר קבוע ותמידי בין רכישת השפה העברית כשפה נוספת לבין השימוש בה במבחר אופנים ולצרכים שונים. התוכנית רואה בהוראת השפה תהליך של הקניית אמצעים רב-תכליתיים (לימודיים, תרבותיים וחברתיים) המיועדים לסייע לתלמידים במסגרות שונות ובגילים שונים.
היא מבוססת על עקרונות רכישת שפה נוספת הכוללים כשירות לשונית, ידע של אוצר מילים, ידע דקדוקי, כישורי הבעה בעל פה ובכתב וכן שימוש לשוני יישומי ויעיל בארבע אופנויות השפה. ביסוס ארבע אופנויות השפה בתוכנית החדשה ייעשה מתוך חשיפת התלמיד למגוון טקסטים בעלי מכלול רחב של תכנים משמעותיים לחייו בבית הספר ומחוצה לו.
תוכנית הלימודים ומיקוד הלמידה בעברית לדרוזים
תוכנית השש-בש

שש-ב"ש – תוכנית שעתית-שבועית-שנתית מציגה במפורט את חלוקת נושאי הלימוד הנדרשים בכל אחת מכיתות הלימוד בחטיבה העליונה בתחום הדעת עברית לדרוזים. התוכנית עוסקת בהוראת העברית כשפה שנייה בכתב ובעל פה ומבוססת על המיומנויות הנבחרות במיקוד הלמידה תשפ"ב עברית לדרוזים בחטיבה העליונה.
התוכנית מפרטת את תהליך ההוראה לפי שעה שבוע חודש ושנה ומציגה את עקרונות היסוד של הוראת העברית כשפה שנייה. בעקרונות אלו: חשיפה, הקניה, תרגול בהקשר והפקה שלמה בכתב ובעל פה, בד בבד עם התייחסות לתפקיד המורים ולאחריות התלמידים בתהליך ההוראה והלמידה. בתוכנית הצעות רבות למגוון מצגות, דפי עבודה, סרטונים, משחקים ומבחר פעילויות אינטראקטיביות. כוחה של התוכנית נעוץ ביכולתה למקד את המורים ולשפר את תהליך הוראת העברית כשפה שנייה במגזר הדרוזי.