שלבי פיתוח התוכנית

תהליך פיתוח של תוכנית בין-תחומית ורב-תחומית כולל כמה שלבים, ולכל שלב הכלים המתאימים לו:
החלטה על רציונל לתכנית ומדדי הצלחה: כלי 1
בחירת נושא, רעיון או שאלה שיעמדו בבסיס התכנית: כלים 2, 3, 4
החלטה על תחומי הדעת המאפיינים הארגוניים של התוכנית- שעות, מורים, שכבות גיל: כלים 5, 6
בחירת המבנה ותוכני התוכנית: כלים 6, 7, 8
גיבוש דרכי הערכה ותוצר סופי: כלי 9
- לקבלת הדרכה נוספת על השימוש בכלים אלו פנו בדואר אלקטרוני
רשימת הכלים

שאלון יציאה לדרך
הגדרת מטרות לתוכנית, קביעת מדדי הצלחה ותיאום ציפיות

בחירת הנושא הבין-תחומי
מהם המאפיינים של נושא בין-תחומי ואיך אפשר לזהותם?

בירור וניסוח של הרעיונות הגדולים
מנושא לרעיון גדול שיעמוד במוקד הלמידה

מיפוי הקשרים בין תחומי הדעת
בחירת תכנים ומיומנויות בכל תחום דעת, בחינת התרומה הייחודית של כל תחום ללמידה

מפת חשיבה
כלי לארגון הידע והקשרים בין התכנים, המושגים והרעיונות בתוכנית הלמידה

ארגון הלמידה הבין-תחומית והרב-תחומית
אפיון התוכנית מהיבטים ארגוניים ופדגוגיים

מודלים שונים ללמידה בין-תחומית ורב-תחומית
בחירת המודל המתאים לשילוב בין תחומֵי דעת בתוכנית

אינטגרציה בין תחומי דעת
כלי ויזואלי לארגון התכנים התחומיים וליצירת נקודות אינטגרציה

כלֵי הערכה ותוצר אינטגרטיבי
גיבוש דרכי הערכה ותוצר אינטגרטיבי מסכם של הלמידה

רפלקציה וסיכום של הצוות
משוב מסכם בעבור הצוות לבחינת התוכנית לאור מדדי ההצלחה