דלג אל

שילוב בין שני תחומי דעת בגן הילדים: חינוך גופני וגאומטריה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
למידה במרחבי חיים
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: תחושה מרחבית וגיאומטריה
  2. חינוך גופני: שילוב התנועה בסביבה הפיזית והחברתית

אודות הפעילות

בסרט זה מוצגים הרציונל והיישום של שילוב בין שני תחומי דעת בגן הילדים: הגיאומטריה והחינוך הגופני. אינטגרציה בין-תחומית בגן הילדים מאפשרת למידה חווייתית ומשמעותית כזו המחברת מטרות ומושגים משתי תוכניות הלימודים. הגננת אליה תכננה והפעילה לאורך השנה מגוון פעילויות בשני תחומי הדעת בנושאים: סוגי קווים – קו ישר, קו שבור וקו עקום, שכלול תנועה, מרחב ומודעות לגוף. תגיות: חינוך גופני, מתמטיקה, גיאומטריה, למידה משמעותית, סביבות למידה, משחק תנועתי, קבוצה קטנה.

הגננת אליה וייס מגן ניצן שבצור יצחק, תכננה מגוון פעילויות וסביבות למידה המשלבות באופן טבעי ומעניין בין שני תחומי הדעת: גיאומטריה וחינוך גופני. הפעילויות מתמקדות במושגים: קו ישר, קו שבור וקו עקום ובנושאים: מסלולים במרחב ושיכלול תנועות בסיסיות.
בסרטים ישנה התייחסות לסביבות העבודה השונות שהגן מציע (פעילויות בתוך הגן, פעילויות בחצר ופעילות בקרבת הגן), לגודל קבוצה (פעילויות במליאה פעילויות בקבוצה קטנה) ולפעילויות משחק (משחק מונחה, משחק עצמאי, משחק תנועתי, משחק למידה וסביבות משחק).

אולי תתעניינו גם ב...

סדר יום בגן יער
בסרטון אפשר לראות את הפעילות ב"גן יער" בחורשה במצפה רמון ולשמוע מהם העקרונות לתכנון סדר יום בגן יער
על הגובה - מרחבי תנועה ויצירה בגובה
בסרטון נצפה בפעילויות המציגות חוויה משמעותית להתפתחות בתחום התנועתי-רגשי. מדובר בתנועה ברמת גובה גבוהה הנעשית מעל גובה חגורת הכתפיים, ובמהלכה מתרחשת יציאה מע...
ילדים יוצרים משחקים
יצירת משחקים עם ילדי הגן – הזדמנות לקידום ולפיתוח של מושגים מתמטיים בגן הילדים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.