דלג אל

מסיבת חנוכה בגן

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ביטוי אישי, ידע מתחומי הליבה, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, קהילתיות, יזמות ויצרנות, למידה במרחבי חיים, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, ידע עולם, מיומנויות קוגנטיביות
סביבות למידה:
פנים הגן
מעגל השנה:
מועדים וחגים

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. אומנויות - אומנות מוזיקה: האזנה פעילה לאוצר מוזיקלי איכותי, ביצוע: שירה, נגינה, אלתור, רישום

אודות הפעילות

חג החנוכה הוא החג המושר ביותר בחגי ישראל.
אופיו של החג מאפשר שילוב של שירה הן בגן הן בבית. על כן כדאי להשקיע זמן ומחשבה לבחירה וללימוד של שירים מתאימים לגיל (מילים מובנות, מנגינה שאפשר לשיר במדויק ובגובה מתאים – לא גבוה מדי ולא נמוך מדי).
אפשר לבחור שירים על מהות החג ותוכנו: סיפור גבורה, ציון מקומות גאוגרפיים, סיפורי ניסים, סמליות האור, סמלי החג – שמן, כד, חנוכייה, סביבון, לביבות וסופגניות.
תכנון המסיבה
- ניצור אווירה חגיגית בעזרת עבודות שיצרו הילדים.
- נבחר שירים מסורתיים אהובים ונערוך שירון להורים. רצוי להיעזר בחוברת 'זמר לך לגיל הרך – שירי חגים' הכוללת שני תקליטורים.
- נאפשר לילדים לבחור את תפקידם במסיבה (יצירה מוזיקלית אהובה והתנסות מועדפת) כדי לאפשר להם לתקשר עם המוזיקה. בחירה זו תיצור גיוון בתוכן והשתתפות משמעותית של הילדים.
- נכין הזמנה למסיבה שתשמש גם תוכנייה לפי הבחירות שנעשו.
הכנת המסיבה
- נערוך את סדר הדברים: נקליט מוזיקה, נכין אביזרים עם הילדים, נעצב את התפאורה עם ההורים והילדים יחד (אפשר לחלק את החומרים לבתים ולתת משימות ברורות ויצירתיות), נשלח הזמנות להורים.
- נבדוק את הציוד הטכני: מערכת שמע מתאימה בעוצמה, רגישות לעוצמת המוזיקה – לא חזקה מדי ולא שקטה מדי.
- נארגן את חלל החדר: כדאי לפנות כמה שיותר מקום ולסדר את הכיסאות כדי שהילדים יוכלו לשבת סמוך להוריהם. זו מסיבה שמשמעותה על פי מילון אבן שושן: התכנסות של קבוצת אנשים להסב לרגל מאורע מיוחד. על הלוחות נתלה עבודות של הילדים.
- ניידע את הילדים מה עומד להיות ובאיזה סדר, ואולי גם נחזור על הדברים לפי הסדר שבו יופיעו במסיבה. חשיבות החזרה היא בנתינת הרגשה של ביטחון ושייכות לילדים ולא כדי להגיע לשלמות. שלמות של ביצוע איננה מטרה בגיל הרך; השיתוף, ההשתתפות והשמחה הם מטרות ראויות המותאמות לגיל ולאירוע.
התנסויות מומלצות לחגיגות בכלל ולחנוכה בפרט:
1. שירת שירים מסורתיים (שירה משותפת)
2. שירה בליווי תנועה
3. ליווי בכלי הקשה לשיר או ליצירה
4. ריקוד זוגות
5. ריקוד הורים וילדים
6. פעילות עם אביזרים בעקבות יצירות מוזיקליות אומנותיות
כתבה: יהודית פינקיאל

 

אולי תתעניינו גם ב...

ברוכים הבאים לסטודיו לאנימציה
הסרטון מציג איך מקדמים מיומנויות שפה ותהליכי תיכון, ומעודדים שיתופיות בין הילדים באמצעות צילום ויצירת סרטוני אנימציה ב-STOPMOTION
תוכנית ביניים לאומנויות בגיל הרך – מוזיקה
ערכת 'גוונים' חושפת את הילד לתרבויות המוזיקה של עדות ישראל השונות ובכך תורמת להרחבת אופקיו, להפיכתו לאדם בעל אישיות פתוחה יותר, סובלנית יותר, עשירה יותר ולחי...
האזנה למוזיקה
המדריך מיועד למחנכים המעוניינים להפגיש את הילדים עם מוזיקה קלסית, אתנית ומוזיקה קלה. במדריך מגוון הצעות לפעילויות המשלבות את ההאזנה עם תנועה, נגינה וציור
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.