דלג אל

התמודדות עם מערכת רישום המספרים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, מיומנויות קוגנטיביות
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: מושג המספר

אודות הפעילות

בעקבות פעילות קבוצתית של מדידות, הילד אביאל מגן גניה בירושלים ניגש ביוזמתו לפינת הקוביות והמשיך למדוד לבדו באמצעות סרט המידה. פעילותו של אביאל והעניין שגילה בה עוררו את המחנכת להתערב. התערבות המחנכת חושפת את אזור ההתפתחות הקרובה של אביאל: הוא משלב בין יכולתו לומר את סדרת המספרים הדו-ספרתיים לבין קריאתם מתוך סרט המידה. שילוב זה מאפשר 'לנצל' את הידע שלו כדי ליצור התאמה חד-חד-ערכית בין המילים שבעל פה לסמלים הכתובים.

סרטונים נוספים קשורים

אולי תתעניינו גם ב...

תאוריות של ילדים – דיון בין ילדים בסוגיה פילוסופית
בסרטון זה נצפה בשיח עמיתים המונחה על ידי הגננת ומטרתו הקשבה לתאוריות שמעלים הילדים ואשר מפתחות את חשיבתם
בניית דגמים של גרמי שמיים
בסרטון זה נצפה בילדי גן שדמית בגבעתיים מתכננים ויוצרים דגמים של גרמי שמיים
بيئة تشجع الحركة - مراكز أنشطة حركية في الساحة
كيف تهيئ وتنظم المربية مع الأطفال ساحة تشجِّع اللَّعب لتشمل مراكز أنشطة حركيَّة تساعد على تطوير الحركات الأساسيَّة، وتطوير وعي الطفل لجسمه وتقويته؟
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.