דלג אל

הצהרת נגישות

כלי הערכה

חזרה
תיאור ארוך

כלי ההערכה שלפניכם, המלווים בחלקם בתשובונים או במחוונים מפורטים, נועדו לבדוק ולעקוב אחר רמת בקיאותם ומידת שליטתם של תלמידיכם בתכני הידע והמיומנויות בנושאים מתוך תוכנית הלימודים ובהלימה לתפיסת הלמידה המתחדשת, וזאת במטרה לטייב את איכות תהליכי ההוראה, למידה והערכה שלכם.
המשימות יכולות לשמש לצורכי הערכה מסכמת או מעצבת, לצורכי הבניית ידע ומיומנויות. תרגולם והטמעתם, בכתה ובבית, יתבצע על פי שיקול דעתכם ובהתאם למטרות ההוראה-למידה-הערכה שהוגדרו על ידכם.
לעזרתכם נווט שיסייע בידכם לבחור את כלי ההערכה המתאים בהלימה למטרות אלו.

חזרה לראש הדף

כלי הערכה חלופיים

הערכה חלופית

הערכה חלופית מהווה חלופה להערכה המסורתית של מבחן ומאפשרת הערכה של הידע והמיומנויות שנלמדו במסגרת נושא מסויים.
בתהליך הערכה זה, אמורים הלומדים להבין למה מצפים מהם, לאן הם אמורים להגיע וכיצד לשפר את ביצועי ההבנה שלהם בחומר הנלמד.
סוג זה של הערכה מאפשר למידה משמעותית, רלוונטית ובעלת ערך לתלמידים.

לפניכם מספר כלים שיאפשרו הערכה בדרכים חלופיות.
לאחר התנסותכם באחד הכלים נודה על קבלת משוב, לצורך שיפור ודיוק הכלי.

חזרה לראש הדף

משימות אורייניות

בהלימה לתפיסת הלמידה המתחדשת לרשותכם כאן מספר משימות אוריינות, חדשות וותיקות, לתרגול והערכת מיומנויות אוריינות מדעית.

חזרה לראש הדף

כלי מיפוי וארגז כלים

לחצו להזדהות

תוכן זה הינו מוגן ,לצפייה בתוכן יש להזדהות

עובדי הוראה בלבד יוכלו לצפות בתוכן זה

חזרה לראש הדף

מחקר פיזה

שאלות לדוגמה מתוך מחקר פיזה 2015 - מבחן ממוחשב

אוריינות מדעים

פתרון בעיות שיתופי

חזרה לראש הדף

משימות הערכה בסביבת MOODLE

משימות הערכה בסביבת MOODLE

משימות הערכה מסכמות במדע וטכנולוגיה בסביבת MOODLE של משרד החינוך (נדרשת הזדהות משרד החינוך).

חזרה לראש הדף

כלי הערכה מסכמת

חזרה לראש הדף

מבחני מיצ"ב - כיתה ח

מבחן, מחוון וכלי עזר לחישוב ציונים. מתאים לשליש האחרון של כיתה ח.

נוסח א': מפרט | מבחן | מחוון 

נוסח ב': מפרט | מבחן | מחוון 

נוסח א': מפרט מבחן | מחוון

נוסח ב': מפרטמבחן | מחוון

נוסח א': מבחן | מחוון

נוסח ב': מבחן | מחוון

אולי תתעניינו גם ב...

תחרויות ותוכניות העשרה
תחרויות ותוכניות העשרה בחטיבת הביניים
חינוך ל-STEM
STEM (ראשי תיבות של Science, Technology, Engineering ו-Mathematics) הוא תהליך למידה רב-תחומי בין מקצועות הליבה במדעים המבוסס על ההבנה שאין באמת הפרדה דיסציפל...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.