סטודי"ו - מר אליאס עיבלין

המתחם

שרטוט המתחם

תכנון: תכנון החלל בוצע ע"י שושי בן דוד ממגמת עיצוב, בתיאום עם ומורי מגמת אלקטרוניקה ומחשבים.
מגמות שותפות: מחשבים – הנדסת תוכנה, אלקטרוניקה ואמנויות העיצוב.
משתתפי הפרויקט: כיתות י"א - סה"כ כ- 85 תלמידים מכל המגמות ביחד.
צוות הפרויקט: שושי בן דוד מורה לעיצוב ומרכזת הפרויקט, אליאס נימר מורה למחשבים, חורי טוני מורה לאלקטרוניקה. כל המורים הם רכזי המגמה שהם מלמדים בה.

  • שלוש מדפסות תלת מימד בעלות מאפיינים שונים
  • שתי מדפסות של Ultimaker – שתיהן עם משטח זכוכית מתחמם, אחת מדפיסה עם צבע אחד, השנייה יכולה להדפיס בשני צבעים או עם חור מיוחד לתומכות ומוצרים גבוהים יותר.
  • מדפסת שלישית של Makerbot מדפסת רגילה ללא משטח מתחמם.
  • מכונה לחיתוך ליזר
  • סורק תלת מימד
  • סורק רגיל
  • שש עמדות מחשב- כרגע יש 5 מסכים המסך השישי יירכש בעזרת תוספת התקציב, בעתיד יירכשו 6 מחשבים ועוד מסך התואמים לדרישות התוכנה של הציודים השונים.
  • מכשיר לכיפוף פרספקס
  • מקדחה "Millwaki"
  • ועוד מכשירים שונים לעבודות אלקטרוניקה: מלחמים, ערכות ארדואינו, פליירים, קטרים, מברגי שענים, רכיבי אלקטרוניקה שונים, רב מודד, מנועים

חלל אחד בגודל של כ50 מ"ר. לאחר תכנון, נבנו ארונות ומגירות שמוקמו בסמיכות לקירות הכיתה ועליהן הונחו 3 מדפסות תלת מימדיות . מעל ארון המגירות תלויים מדפים להצגת העבודות והדוגמאות ובהמשך ארון אחסון לחומרים מתכלים ולמכשירי דרמל, המקדחות ומכשור האלקטרוניקה. השולחנות מרוכזים במרכז הכיתה עם אפשרות לארגון את סדר הכיתה באופן שונה בזמן עבודה בצוותים.
כל הריהוט עוצב בצבעי כחול ותכלת והשולחנות בצבע כחול.

הצלחה של הפרויקט, חשיפה בין המגמות השונות, להמשיך וליצור שיתופי פעולה בין 3 המגמות. שיתופי פעולה אילה יכולים לשפר את התדמית של מגמת עיצוב. ליצור שיתופי פעולה אולי גם עם מגמות אחרות בתוך בית הספר.

ישנו שיתוף פעולה ורצון מצד כולם שהפרויקט יצליח. צוות המורים חושף את תלמידי המגמות לחומרי לימוד של המגמות המקבילות כך שהעבודה בצוותים תהיה עם הבנה מלאה יותר לצרכים של כל תחום. המרחב הרב תחומי הוא גאווה לבית הספר ומוצג בגאווה לאורחים ומבקרים. הנהלת בית הספר תומכת בפרויקט ומאפשרת מרחב פעולה לצוות המורים.

בית הספר גאה בהצטרפות לפרויקט רב תחומי במגמות הטכנולוגיות. הפרויקט נותן אפשרות לקיים למידה משותפת בין המגמות בידיעה שרמות הלמידה שונות. לקדם את ההיכרות בין התלמידים כל זאת דרך עבודת צוותים במתודה של PBL. מאמין בשיתוף הפעולה וברווחים שהתלמידים יכולים להפיק מהפרויקט. בעתיד, מעוניין לראות את הפרויקט מתרחב וכולל את כל תלמידי המגמות משתתפים בפרויקט.


כתבה וערכה: ליאור צ'רניץ

אולי תתעניינו גם ב...

סטודי"ו עמל באר שבע
בבית הספר אנו מקדמים פדגוגיה חדשנית, למידה אחרת שאחת מהן היא למידה מבוססת פרויקטים, למידה מבוססת מקום. החזון להכין את הבוגר לעולם האמיתי ולהקנות לו מיומנויות...
סטודי"ו אורט ע"ש שפירא - כפר סבא
תיכון אורט שפירא מאמין ב"למידה משמעותית", המקדמת את הלומד ומעניקה לו תחושת צמיחה, ערך ומסוגלות העומדת בהלימה לעולמו. אנו מאמינים בפיתוח לומד עצמאי, בעל מכוונ...
סטודי"ו בית ספר חקלאי כדורי
מרחב הסטודי"ו מאפשר פיתוח ובנייה של מודל בעולם האמיתי מנקודת מבט רב תחומית על הפרויקט ומהיבטים שונים שיהפכו אותו מרעיון לשימושי. מרחב שייבנה בעבודה משותפת של...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!