דלג אל

הצהרת נגישות

תהליך החקר המדעי

תהליך החקר המדעי

הקניית מיומנויות של חקר מדעי לתלמידים וכלים להתנסותם בתהליך חקר מדעי שלם מתחילתו ועד סופו- היא לב ליבו של מקצוע המדע והטכנולוגיה. בהתאם להוראת הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה לשים דגש על הקניית מיומנויות חקר לתלמידים ועל התנסותם בתהליך שלם של חקר מדעי, פותחו חומרי הוראה רבים בנושא לתלמידים ולמורים בבתי הספר יסודיים.

ביצוע תהליכי חקר מדעי ופתרון בעיות במדע ובטכנולוגיה מעודדים עבודת צוות, חשיבה יצירתית, טיפוח תחושה של מסוגלות עצמית והבנה מעמיקה של תופעות ותהליכים מדעיים.

התוצרים של תהליכי החקר מוצגים בירידים בית ספריים ונציגים נבחרים אף מציגים את פרי עמלם המחקרי בירידים מחוזיים וביריד ארצי לעבודות חקר ופתרון בעיות במדע וטכנולוגיה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

הזנה באדם - מבנה מערכת העיכול
אורכה הכולל של מערכת העיכול של האדם כ-9 מטרים. היא מתחילה בפה ומסתיימת בפי הטבעת והיא כוללת גם את הלוע, ושט, קיבה, תריסריון, המעי הדק והמעי הגס, הכבד והלבלב
הִידְרוֹסְפֵרָה – פני כדור הארץ מכוסים ברובם במים
פני כדור הארץ מכוסים ברובם במים. המים עוברים בין סביבות שונות, אך רק חלק מזערי מכמות המים (פחות ממאית) על פני כדור הארץ הם מים ראויים לשתייה
שינוי אקלים
חינוך אקלימי מהווה נדבך משמעותי ביכולת של כולנו להתמודד עם שינויי האקלים והשלכותיהם
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.