דלג אל

הצהרת נגישות

משימת ביצוע מבוקרת

חזרה
פתיח

לפניכם דגמים למשימות הביצוע:
עיתון אישי, תוצר יצירתי, נייר עמדה, עיתון שיתופי ופודקאסט.
כל משימת ביצוע מורכבת מארבעה שלבים: היכרות, תכנון, טיוטה והגשה סופית.

חזרה לראש הדף

משימות אישיות

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה אישית המביאה לידי ביטוי את הידע שרכשו התלמידים. משימה זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

תוצר יצירתי

תוצר יצירתי

התוצר היצירתי הוא משימה אישית המיועדת לסכם תהליכי למידה עצמית באמצעות שימוש בחשיבה יצירתית ובאוריינות חזותית. התוצר הפיזי החזותי הוא הזדמנות להבעת עמדה ופרשנות אישית של התלמידים לנושאים שנלמדו באמצעות כלים חזותיים כגון פסל תלת ממדי, כרזה, ציור, קומיקס וכדומה. התלמידים יגישו תוצר ודף מלווה שבו יסבירו את שיקוליהם בהכנת התוצר. משימת התוצר היצירתי מפתחת את היכולת להתבונן בסוגיה מורכבת ממגוון נקודות מבט, להבין לעומק את העמדות השונות, ורק לאחר הבנת המורכבות או לאחר ראיית הפרספקטיבה של האחר – לגבש עמדה אישית, ואותה להציג בתוצר היצירתי.

חזרה לראש הדף

משימות שיתופיות

נייר עמדה

נייר עמדה

נייר עמדה הוא מעין מאמר קצר המציג עמדה של כותב או קבוצה בנושא מסוים במטרה להביאו למודעות הקורא או לשכנעו. משימת התלמידים: להביע בכתב רעיון, טיעון, עמדה, להעריך תופעה או נושא או לנתח סוגיה. חלופה זו מעודדת למידה אקטיבית, בודקת את הבנת הנושא ויישומו ומעודדת את הלומד לחשוב, לנקוט עמדה ולהביעה הבעה מושכלת ורציונלית. משימת נייר עמדה היא משימה זוגית.

עיתון תקופתי

עיתון תקופתי

משימת כתיבת עיתון היא משימה קבוצתית המביאה לידי ביטוי לא רק את הידע שרכשו התלמידים אלא גם מיומנויות הקשורות בעבודת צוות, בתקשורת בין-אישית ובפעילות העיתונאית. זו כוללת איתור מידע, הערכת מהימנותו, מיזוגו ולבסוף פרשנות, הערכה וכתיבה. לכל תלמידה ותלמיד תהיה אחריות אישית בכתיבת תוכני העיתון. התוצר הסופי יכול להיות עיתון מודפס או עיתון מקוון בדף אינטרנט בסגנון אתר חדשות.

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט

פּוֹדְקַאסְט, בעברית הֶסְכֵּת, הוא מעין תוכנית רדיו המופצת באינטרנט שאפשר להאזין לה בכל זמן ובכל מקום. יצירת פּוֹדְקַאסְטִים היא תהליך יצירתי בעל ערך רב ליוצר. זוהי למידה עתירת חשיבה המדגישה למידה פעילה ושאילת שאלות וחקר. במשימה זו יתבקשו התלמידים להכין בקבוצות פּוֹדְקַאסְט (הֶסְכֵּת). בשלב הראשון יחקרו את הנושא שבחרו מהיבטים מגוונים ומזוויות ראייה שונות. כמו כן יעמיקו את הלמידה וההבנה שלהם בנושא הנבחר. השלב השני ייעשה בקבוצות ובו יתכננו ויקליטו פּוֹדְקַאסְט.
העבודה הקבוצתית תאפשר ללומדים לתרגל מיומנויות תקשורת יעילות, עבודת צוות ופתרון בעיות.

מוקד התמיכה בנושאים טכניים:
בימים א׳-ה׳ בין השעה 18:00-07:30
ביום ו׳ בין השעות 14:30-08:00

טלפון: 6552*
שלוחה 9

אולי תתעניינו גם ב...

תוכנית הלימוד
מידע על תוכניות הלימוד במחשבת ישראל חמ"ד בחטיבה העליונה
מבחנים ובגרויות
מבחנים ובגרויות במחשבת ישראל חמ"ד בחטיבה העליונה
הערכה חלופית
מידע על הערכה חלופית במחשבת ישראל חמ"ד בחטיבה העליונה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.