דלג אל

הצהרת נגישות

תיבת האוצר שלנו

תיבת האוצר שלנו

הרעיון שלי

נועה יחזקאל, מורה ומחנכת בבית הספר היסודי "עמק חרוד", לימדה בכיתות א-ו. נועה מומחית בלקויות למידה ובשנים האחרונות מלמדת בכיתות החינוך המיוחד.

במהלך השנים נהגה נועה לחשוף את תלמידיה לטקסטים מעולמות תוכן שונים (כגון מדעים, תנ"ך וגאוגרפיה). בטקסטים אלו נתקלו התלמידים במילים חדשות שלא הכירו בשפה העברית. כדי להרחיב ולהעשיר את אוצר המילים של תלמידיה  יצרה נועה תיבת אוצר, ואליה הכניסו התלמידים פתקים שעליהם כתבו את המילים החדשות שלמדו. כל מילה חדשה שנתקלו בה הוכנסה לתיבה. לצד התיבה הונחו כרטיסיות ובהן משימות בעקבות המילים:

  • מיינו את המילים לפועל/תואר/שם עצם.
  • כתבו סיפור עם כמה שיותר מילים מהתיבה.
  • חברו לחמש מילים משפט מתאים.
  • הכינו משחק של מילים נרדפות.
  • ציירו ציור מתאים לשתי מילים.
  • חברו משפט לשלוש מילים מתוך התיבה וכתבו את המשפט ברבים.

נוסף על כך, בכל שבוע קיימה נועה הכתבה על המילים החדשות שהכירו באותו השבוע, ועל התלמידים היה לכתוב גם את הפירוש המילוני של אותן מילים.

התלמידים השתמשו בתיבה בפעילויות קבוצתיות שנעשו בכיתה, הרחיבו את אוצר המילים ואף הציעו רעיונות משלהם.

התיבה ששימשה את התלמידים

 

 

אולי תתעניינו גם ב...

אירוע בימות טד בבית חינוך ע"ש שמעון פרס בראש העין
בבית הספר על שם שמעון פרס בראש העין החליטו להביא את רעיון טד גם לתלמידים. באירוע מרשים וחגיגי הוקמו בבית הספר 'בימות דיבור' ועליהן התקיימו באותה עת עשר הרצאו...
זה כל הקשר
נועה יחזקאל, מורה ומחנכת בבית הספר היסודי "עמק חרוד", מצאה דרך מקורית ללימוד הקשרים בין מילים
מְשַׂחֲקִים בְּמַגְנֵטִים
בפעילות מְשַׂחֲקִים בְּאוֹתִיּוֹת מַגְנֵט שיצרה יעל שטיינברג, הילדים משחקים באותיות מגנט ללימוד ולתרגול של שמות האותיות וצורתן הוויזואלית, רצף האותיות והתחלה...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.