דלג אל

הצהרת נגישות

אירועים ותחרויות

חזרה

אליפות הרחפנים

אליפות הרחפנים

תלמידות ותלמידי התיכון וחטיבות ביניים בונים רחפנים ומטיסים אותם!

משרד החינוך השיק לראשונה בתשע"ח, במסגרת אליפות הסייבר, תחרות מייקרים בתחום הרחפנים - אליפות הרחפנים הלאומית!

התחרות מיועדת לתלמידי חט"ע בחינוך הטכנולוגי, המעוניינים להרחיב אופקים וללמוד אלקטרוניקה, מכטרוניקה, תוכנה ועיצוב. בתי ספר שישתתפו בתחרות יוכלו להוביל גם קבוצה בחט"ב במסגרת מקצה ייחודי. בשל אופי התחרות המשלב חומרה ותוכנה, גודל קבוצה בתחרות הינו 8-12 תלמידים וביה"ס יוכל לבקש תקצוב עבור עד 3 קבוצות בחט"ע ועד 3 קבוצות בחט"ב.

כנס - המורה כמומחה

"ההצלחה היא מסע.... לא יעד..." (בן סוויטלנר)

  • בתום השיעור, המורה ייתן מספר משימות לתלמיד לבית ויבדוק באופן רציף את שעורי הבית ויתן תשובות לתלמיד בשיעור לאחר מכן.
  • המורה יעודד את התלמיד החל מכיתה י' להיות עצמאי לכתוב קוד לשאול שאלות להעזר ברשת האינטרנט.
  • המורה יעשה הרבה חזרות בכיתה ויבצע מבדק קצר בעל פה בכל שעור של מספר דקות מה הם יודעים ויתגמל את התלמידי.
  • באתר ישנם רשימת מנחים עם הטלפון שהמורה יוכל לקבל עזרה בכול תחום הדעת הנדרש.
  • המורה במעבדה יעבור בין התלמידים ויסביר שוב כיצד משתמשים בציוד ויבצע מבדק עם בונוס לתלמידים שיודעים כיצד לבצע מדידות.
  • לומר להם – כל הכבוד , אני מעריך את הידע.
  • נפרסם מבחני דוגמה לתוכנית החדשה.
  • המורה יקבל שאלות בבחינת עבודת הגמר באלקטרוניקה, בחשמל.
  • סיפרי הפרויקט יהיו לפי הדוגמה שמצורפת באלקטרוניקה, חשמל.
  • המורה יסביר לתלמידים את הפרטים שנמצאים בדפי המידע שהתלמיד ישתמש בהם בפרויקט שלו (המעריכים ישאלו אותם).

המורה יפגין בפני תלמידיו את אהבת המקצוע ואת החשיבות בידע – ויקבל חזרה תלמידים רגועים וחדורי מוטובציה.

  • המעריך יעריך את עבודת הגמר (ספר, רמת הידע. והמוצר) וירשום על גבי הטופס ציון הערכה אחד בלבד.
  • התלמיד יצלם את התהליכים בפרויקט ויצרף לספר. התלמיד יעשה שרטון להציגו כפרויקט עובד.
  • המעריך יבדוק את הידע של התלמיד בדפי המידע (יש לדאוג להעתק אחד במעבדה או נגישות לאינטרנט).
  • המעריך יצור משוב מול המרכז ולומר לו שבשנה הבאה המעריך יבחן שוב באותו מקום ובדקת התקדמות התלמידים והפרויקטים.
  • המעריך יעריך את עבודת הפרויקט וירשום על גבי הטופס 3 ציונים על פי הקריטריונים שקבע הפיקוח.
  • המעריך יבדוק את רמת הידע בצורה מעמיקה יותר. המעריך יבקש מהתלמיד לשנות את קטע הקוד ולבחון את התוצאה.
  • המעריך יבדוק את יכולת התלמיד לקרוא דפי מידע באנגלית ולענות על השאלות.
  • המעריך יצור משוב מול המרכז.

אולי תתעניינו גם ב...

מכללה - הנדסאי, הנדסאית, טכנאי וטכנאית הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים
מכללה - הנדסאי, הנדסאית, טכנאי וטכנאית הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים
תיכון – תוכנית לימודים – טרום רפורמה
מסגרת שעות בתוכנית הלימודים במגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים – טרום רפורמה
חומרי לימוד
חומרי לימוד מגמת הנדסת אלקטרוניקה ומחשבים
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.