דלג אל

הצהרת נגישות

פדגוגיה במציאות משתנה

פתיחה

האגף לחינוך על יסודי מזמין אתכם, רכזים פדגוגים, לכנס שנתי העוסק בפדגוגיה במציאות משתנה.

הכנס שם זרקור על עיצוב הפדגוגיה הבית ספרית, התאמתה והובלתה גם אל מול אתגרי השעה. הכנס יחשוף מודלים וכלים יישומים לביצוע מיטבי בעבודתכם.

הכנס התקיים ביום רביעי, י"ט באדר א תשפ"ד, 28 בפברואר 2024.

מבנה הכנס

  • דברי פתיחה – גב' אלה מוזס, מנהלת אגף חינוך על יסודי
  • מודל חמש היבשות – הובלת שינוי במציאות משתנה, גב' איילה ראובן ללונג, מומחית לעולם העבודה החדש
  • פדגוגיה מעצבת מציאות – אוגדן לרכזים הפדגוגים, גב' סמדר אופיר, ממונה אגף חינוך על יסודי
  • מושבים מקבילים

ברכות והרצאות פתיחה

ברכות ודברי פתיחה

גב' אלה מוזס, מנהלת אגף חינוך על יסודי

הרצאת מליאה – מודל חמש היבשות להכנת תלמידים לעולם העבודה החדש

איך מפתחים מיומנויות לעולם העבודה החדש בכל שיעור, ללא קשר לנושא הנלמד? במפגש נחשף למודל חמשת היבשות. נדבר על המעבר מ"מה אני מלמדת" ל"אילו יכולות אני מפתחת". דרך המודל נראה כיצד ניתן לפתח יחידות לימוד מבוססות פיתוח מיומנויות ושימוש בבינה מלאכותית לפיתוח יכולות בעולם המשתנה.

איילה ראובן ללונג , מומחית לעולם העבודה החדש, מרצה ומובילה תהליכי שינוי אסטרטגיים בארץ ובעולם ומסייעת לארגונים, מנהיגים ועובדים להתאים את עצמם לאתגרי המאה ה-21.

פדגוגיה מעצבת מציאות

הכרות עם הכלי "אוגדן לרכזים הפדגוגיים" שפותח באגף העל יסודי, במטרה לסייע בעבודת הרכזים הפדגוגיים

סמדר אופיר, ממונה, אגף חינוך על יסודי

מושבים מקבילים

סליחה, כאן לומדים אמפתיה? שילוב מיומנויות רגשיות חברתיות בתחומי הדעת
שרית תורג'מן יפה, שפ"י והמזכירות הפדגוגית.

כולם מדברים על החשיבות בשילוב מיומנויות רגשיות חברתיות. אבל איך עושים זאת בפועל הלכה למעשה בכיתה?

במפגש נכיר את המיומנויות הרגשיות חברתיות (SEL), נלמד מהם העקרונות לשילוב מיטבי בהוראת תחומי הדעת השונים ונחשוב יחד כיצד אנו כרכזים פדגוגיים יכולים ליישם זאת בבית הספר שלנו.

אתגר השעה – צמצום פערים: מודל ששת הצעדים וכלי העוגן
יסמין סאלח, רוית חיון, שרון לפידות, אגף א' (חינוך על-יסודי)

בעת הזו משימת צמצום הפערים מאתגרת את כולנו. במפגש זה נכיר את אחד הכלים מתוך האוגדן המסייע לצמצום פערים וכן, את העוגן – כלי מיפוי דיגיטלי רב מימדי לזיהוי ומיפוי צרכים ולתכנון הוראה מבוססת נתונים.

"מקפיצים את הלמידה! בית הספר הוירטואלי – הקומה הנוספת של בית הספר הממשי"
מיכל רלוי, אגף א' (חינוך על-יסודי) | איריס צור בר-גורי, מינהל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע | רינת רובינשטיין-שופמן, מינהל לחינוך טכנולוגי

רוצים ללמוד, ללמד ולהתפתח, מכל מקום ובכל זמן? ברוכים הבאים לבית הספר הוירטואלי של משרד החינוך!

בואו להכיר את הבית החדש של כלל התוכניות והמענים הדיגיטליים לתלמידים ומורים בסביבה חינוכית ידידותית ומותאמת אישית.

בית הספר הוירטואלי הוא הקומה הנוספת של בית-הספר הממשי והוא נועד להעצים מורים ותלמידים כאחד ולספק חווית למידה נוחה, יעילה ואיכותית.

עתיד החינוך כבר כאן – קפצו אלינו!

חשיבה על ״חשיבה ביקורתית״ – כיצד זה קשור לעבודת הרכזים הפדגוגיים בבית הספר?
עדית רובין, איימי כץ ואמנון סדובסקי, המזכירות הפדגוגית

נברר מהו תפקיד הרכז הפדגוגי בהטמעת מיומנות ״חשיבה ביקורתית״? מהי משמעותה וחשיבותה של מיומנות זו בלמידה משמעותית?

נחשף לאופנים השונים שבהם ניתן להטמיע את החשיבה הביקורתית בתהליכי למידה הוראה והערכה במקצועות השונים בבית הספר, ונברר כיצד ניתן להעריך האם תהליכי ההטמעה היו מוצלחים, והתלמידים אכן רכשו מיומנות זו.

איך מחוללים שינוי פדגוגי בבית הספר?
נירה חיות ושרון כהנא, אגף א' (חינוך על-יסודי)

האם יש לנו דרך להשפיע על איך תראה הלמידה הבית ספרית?

מזמינים אתכם לדון בשאלה זו ולהכיר כלים רבים ודרכים יצירתיות להשפיע על ארגון הלמידה ולהתאים אותה לבית הספר ולחזון הפדגוגי שלו.

גפ"ן – גמישות פדגוגית ניהולית בראי הרכזים הפדגוגים
סיגלית איצקוביץ, שרית פוסרינו, שלהבת בני, אורלי פורת, אגף א' (חינוך על-יסודי)

הרכזים הפדגוגיים כחלק מצוות המוביל שינוי ארגוני, בהתבסס על עקרונות הגמישות הפדגוגית הניהולית.


פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.