דלג אל

הצהרת נגישות

סידור כל שמונה מספרים טבעיים עוקבים בקודקודי קובייה

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
מתמטיקה
פדגוגיות יעודיות:
אסטרטגיות חשיבה מסדר גבוה, יצירתיות, למידה עצמאית
מסגרות חינוכיות:
אמירים
שלבי חינוך:
חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
יחידת הוראה
פותח ע"י:
ד"ר ניזאם עטאללה
שפה:
עברית

פיתוח חשיבה מתמטית עצמאית: קודקודי קובייה

שיעור שניתן במסגרת תוכנית "אמירים" בחטיבת הביניים
המטרה: פיתוח חשיבה מתמטית עצמאית. התלמידים יתמודדו בעצמם עם טענה מתמטית, ינסו להוכיח אותה או להפריכה בדרכים שונות וידונו בדרכים ובאפשרויות שהעלו.
המהלך: המורה מעלה טענה שלפיה אפשר לסדר כל שמונה מספרים טבעיים עוקבים על קודקודי קובייה, כך שסכום המספרים בכל פאה יהיה זהה. התלמידים נדרשים להוכיח את הטענה – או להפריכה – בכל דרך שתיראה להם, ביחידים או בזוגות. השאלות, הרעיונות ודרכי ההוכחה שמציעים נידונים בשיעור. ידע קודם נדרש: כחלק מחשיפה לתורת המספרים למדו התלמידים על קבוצות המספרים הטבעיים, השלמים, הרציונליים והאי רציונליים ועל תכונותיהם.

 
השיעור פורסם בפעם הראשונה במאגר הידע מחוננט.

> לשיעור: סידור כל שמונה מספרים טבעיים עוקבים בקודקודי קובייה

אולי תתעניינו גם ב...

שלוש פרדיגמות בחינוך מחוננים
שלוש פרדיגמות בחינוך מחוננים: חיפוש בהירות מושגית במחקר ובפרקטיקה
כמה חושים יש לנו?
כמה באמת? תרגיל בהסתכלות מחודשת על המובן והמוכר
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.