דלג אל

הצהרת נגישות

מעבר לשביל – פעילות היסטורית בשביל ישראל

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
פעילות חוץ בית ספרית וטיולים, היסטוריה, צילום סטילס
פדגוגיות יעודיות:
מעגלי שייכות, למידה בדרך החקר, למידה עצמאית, PBL- למידה מבוססת פרויקטים
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי, חטיבת ביניים
סוגי התוכן:
קורס
פותח ע"י:
אופיר דגני, עדי טובנהאוז, דניאלה שאול
שפה:
עברית

תלמידים ומורים במרכז המחוננים והמצטיינים תל חי לומדים ויוצרים סביב אתרי מורשת באזור מגוריהם

היוזמה החינוכית "מעבר לשביל" נועדה לטפח את זיקתם של תלמידי המרכז לאתרי המורשת בשיתוף אתרים ומוסדות באזור המרכז. היוזמה נועדה לתת למקטע של שביל ישראל היבט היסטורי וחלוצי.
דוגמאות לפעילויות:
בקורס צילום היסטורי איתרו הילדים תמונות, חקרו את הרקע ההיסטורי שלהן ושִחזרו אותן באמצעים מודרניים. את התמונות הציגו התלמידים בתערוכה.
בקורס אחר קיימו התלמידים ראיונות עם ותיקי הקיבוצים באזור כדי ללמוד על ההיסטוריה של ההתיישבות ועל הקמת המדינה. את הראיונות הפכו לטקסטים מלווים בתמונות.
במוזיאון תל חי נעשתה פעילות ייחודית שעסקה בנפילת תל חי. התקיים דיון בשאלת מקומה של תל חי בהיסטוריה של טרום המדינה.

אולי תתעניינו גם ב...

תרשה לעצמך להיות מופתע
מה קורה כשהמורה מרשה לתלמידים להפתיע אותו?
הכרת התרבות החומרית היוונית – פעילות במוזיאון ארצות המקרא
איך מנהלים למידה עצמאית בתערוכה במוזיאון? דוגמה מפעילות במוזיאון ארצות המקרא בירושלים
חקר במדעי הרוח והחברה
מהו חקר במדעי הרוח והחברה, וכיצד נערוך חקר כזה עם תלמידים מחוננים ומצטיינים?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.