ערך דרך סיפור וחוויה
למאגר חומרי ההוראהמאפיינים
- הגן העתידי:
- ידע עולם
- סביבות למידה:
- כל הגן
- מעגל השנה:
- כל השנה
- מורשת ומסורת: סיפורי המקרא
- שפה ואוריינות: מכוונות לספר
תחומי דעת ונושאים מרכזיים:
אודות הפעילות
מחקרים מראים כי ילדים זוכרים בעיקר את מה שהם חווים ומגלים בכוחות עצמם. אם כך, כיצד ליצור חוויה שתסייע בתהליך רכישת ערכים?
עזרא היידו, מאמן לחינוך ומנחה קבוצות, מציע בהרצאה זו מגוון דרכים ואפשרויות כמו סיפור, המחזה ועוד, שיציתו את דמיונו של הילד ויהפכו את תהליך רכישת הערכים לחווייתי ומשמעותי.
הרצאה זו היא אחת מתוך סדרת הרצאות העוסקות בהעברה הבין דורית של המורשת ובתפקידה הייחודי של הגננת בהנחלתה.
אולי תתעניינו גם ב...
תמונות מחפשות סיפור
הפעילות המוצגת בסרטון זה מדגימה כיצד אפשר להעריך את יכולותיהם השפתיות של ילדים על סמך סיפורים שהמציאו
הצעות לפעילויות בעקבות שידורים במערכת השידורים הלאומית בשפה ואוריינות
במרחב הפדגוגי נמצא מאגר ההקלטות הלאומי ובו מגוון שידורים הממוינים לפי תחומי דעת. בעלון זה אפשר למצוא מגוון הצעות לפעילויות לבית ולגן בעקבות השידור.
תוכנית לימודים – מדע וטכנולוגיה לגיל הרך
תוכנית הלימודים במדע ובטכנולוגיה לגיל הרך היא חוליה נוספת בשרשרת הפעולות שמשרד החינוך יוזם כדי לבסס ולחזק את העיסוק בנושאים אלו בגני הילדים.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!