התלמידים ישוו בין שלושה שירי ארספואטיקה – ניב-רחל, ספר שירי-רחל, איך שיר נולד-גפן. כיצד היוצרים מתארים את תהליך הכתיבה? מהי עמדתו של היוצר ביחס לכתיבה? מה יחסו לקורא?
יחידה חמישית: סוגיות ארספואטיות
היחידה החמישית בנושא סוגיות ארספואטיות מזמנת דיון בשאלות ספרותיות כמו: מהי תכלית האומנות? מה היחס בין המציאות לאומנות? (האומנות כחיקוי, כייצוג, כבדיה), ערך האומנות מול ערך החיים. מה מקור היצירה? מהו תהליך היצירה?
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אולי תתעניינו גם ב...
מלחמות פליטים והגירה ביצירות הספרות
חוויית הפליטות וההגירה הופכת לאקטואלית מעת לעת. יצירות רבות עוסקות בנושאים כואבים ומורכבים אלה. פליט הוא "אדם הנמצא מחוץ לארץ אזרחותו בגלל פחד מבוסס היטב להי...
דליה רביקוביץ
דליה רביקוביץ היא מהמשוררות הייחודיות בשירה העברית. שיריה נלמדים במסגרת לימודי הספרות בחלק של שירת המאה העשרים – מחצית שנייה
נתן זך "צער אינו משאיר סימנים..."
נתן זך, חתן פרס ישראל לשירה עברית, נולד ב-13 בדצמבר 1930 בגרמניה והלך לעולמו ב-6 בנובמבר 2020. נתן זך ביקש שישמיעו בהלווייתו את שיריו: "עץ השדה", "ועוד לא אמ...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!