דלג אל

הצהרת נגישות

ניצבות והקבלה

ניצבות והקבלה

ניצבות – דגשים בהוראת הנושא:

1. יש ללמוד לבנות זווית ישרה למשל באמצעות קיפול נייר.
2. יש ללמוד לבנות ניצב לקטע מנקודה שעל הקטע ומנקודה שאינה על הקטע באמצעים כגון משולש סרטוט או קיפולי נייר.
3. מרחק של נקודה מישר הוא אורכו של הניצב לישר מאותה נקודה. יש ללמוד למדוד מרחק של נקודה מישר על ידי בניית ניצב מתאים.
יש להתנסות במדידת אורכי קטעים המחברים נקודות על ישר לנקודה נתונה מחוץ לישר כדי להשתכנע שהניצב לישר הוא הקצר ביניהם.

הקבלה – דגשים בהוראת הנושא:

1. שני קטעים נקראים מקבילים אם הם נמצאים על ישרים מקבילים.
2. ההגדרה המסורתית של הקבלה אינה נותנת כלים יישומיים לבדיקה אם שני קטעים נתונים מקבילים. הדרך הנוחה לבדוק אם שני קטעים מקבילים היא על ידי העלאת ניצב מאחד מהם. שני הקטעים מקבילים אם ניצב זה מאונך גם לקטע השני.
3. עם זאת כדאי לפתח זיהוי ויזואלי של אי-הקבלה גם כשחיתוך הקטעים אינו נראה לעין.

כמו כן יש לזהות הקבלה גם כשאורך הקטעים שונה וגם במצבים הדדיים בין שלושה קווים מקבילים (או יותר) כאשר המרחק בין שני קווים אינו בהכרח שווה למרחק בין שניים אחרים.


4. יש ללמוד לסרטט קטע העובר דרך נקודה נתונה ומקביל לקטע נתון באמצעות שתי זוויות ישרות.
בשני ישרים מקבילים – כל הנקודות על אחד הישרים נמצאות באותו מרחק מהישר האחר. אפשר להיעזר בעיקרון זה כדי להסביר למשל מדוע פסי רכבת מקבילים אף שנראה שהם נפגשים (אשליה אופטית).
(מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ז')

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

משוואה ריבועית ושאלות מילוליות
פתרון משוואה ריבועית בשיטות שונות מאפשר לתלמיד לחזור על החומר הנלמד באלגברה וליישם את הידע בחקירת הפונקצייה הריבועית
זוויות סימון, מדידה ומיון
הגדרה: שתי קרניים היוצאות מנקודה אחת יוצרות זווית. הנקודה נקראת קודקוד; הזווית והקרניים נקראות שוקי הזווית.
אחוזים
מהו אחוז? האם זה סתם שבר? אחוז מייצג חלק מכמות. לעומתו, לשבר מגוון משמעויות שרק אחת מהן, חלק מכמות, מתאימה למשמעות של אחוז
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.