תמי אוהבת כדורגל
הרעיון שלי
מוניא עבדאללה היא מורה לעברית בבית הספר היסודי אלמנארה בכפר כיסרא, מחנכת כיתה ד', רכזת השתלבות ורכזת שפה עברית. למוניא תואר ראשון בחינוך ובספרות עברית ותואר שני בייעוץ ארגוני. היא פורצת דרך בתוכנית "מנחים פדגוגיים" במכון ברנקו וייס ויזמת חינוכית בתוכנית יזמות חינוכיות בעולם הדיגיטלי EDSTART (בשיתוף ישראל דיגיטלית, תעשיידע ומשרד החינוך). כמו כן היא מנהלת מרכז למידה פרטי לסגירת פערים והעלאת הישגים לימודיים "הממד האחר".
בעבודתה החינוכית עם תלמידים מוניא תמיד מחפשת חידושים ואתגרים, משמעות ודברים הקרובים לעולמו של הילד.
> לצפייה בסרטון תמי אוהבת כדורגל
האני מאמין שלי
"תלמיד שאינו פנוי רגשית אינו פנוי ללמידה" – מכאן אני מתחילה את העבודה החינוכית שלי מעבר להקניית ידע. חשוב לי מאוד לחפש סביבות למידה שונות ומגוונות בעבודה שלי עם התלמידים: לשלב סרטונים לימודיים וגם הצגות של יחידות לימוד על ידי התלמידים עצמם, וליצור ולהכין משחקי למידה בכל תחומי השפה להקניית שפה עברית תקנית ונכונה.
מתוך הכאב שלי ושל המגזר על מחסום השפה המדוברת, אני עובדת הן על ביסוס שפה עברית תקנית ועשירה באוצר מילים רחב, הן על שימוש נכון במילים שנלמדו דרך הבעה בכתב ובעל פה לחיזוק השפה המדוברת של התלמידים. (מכאן צמח המילון האישי שלי, יוזמה חינוכית שאני מפתחת בתוכנית EDSTART).
אני פתוחה מאוד לשינויים, לחדשנות, ליצירתיות, יש לי מוטיבציה גבוהה ואני תמיד מחפשת דרכים חדשות להובלת התלמידים להצלחה בדגש על הצד הרגשי והחברתי של כל תלמיד.
"איני מוותרת על אף תלמיד ואיני מוותרת לשום תלמיד". מתוך האמונה הזו פיתחתי חוברת למידה אישית לכל התלמידים המתקשים לימודית (גם הלומדים במסגרת השילוב). בחוברת זו עובדים פרטנית עם כל תלמיד מהרמה הכי בסיסית של השפה כולל הקניית האותיות וזיהוין עד קריאה הברות ומילים, פסקאות וטקסטים. כמו כן נלמדות מיומנויות לשון שונות ונדרשים הישגים לפי שכבות הגיל השונות עד סיום כיתה ו'. בעבודה לפי החוברת הכול מגיעים לאותה רמה וסוגרים פערים לימודיים – כי "אין תלמיד שלא; יש תלמיד שכן".
הטקסט בספר הלימוד הופך להצגה כיתתית ולסרטון
אני תמיד מחפשת רעיונות שונים ומגוונים כדי ליצור למידה משמעותית וחווייתית, לעורר עניין בקרב התלמידים, לחזק את השפה הדבורה ואת הביטחון העצמי שלהם ולהטמיע את החומר הנלמד. מכאן נבע הרעיון שלי להפוך את הטקסט הנלמד להצגה.
צילום האירועים נעשה במצלמה אישית או בטלפון נייד ומועלה לאתר השפה העברית. ההתלהבות והברק שרואים בעיני התלמידים, הסיפוק והאהבה לעבודה שלהם בזמן שהם צופים בעשייה שלהם שווים כל רגע וכל שנייה. מתעורר אצלם רצון להתחזק יותר, ללמוד יותר ולבלוט יותר בשפה, ובדרך זו אני משיגה את היעד שלי בשפה.