דלג אל

הצהרת נגישות

ילדים מחוננים וגשטלט Gifted children and Gestalt

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

נושאים ותחומי דעת:
היבטים רגשיים, חברתי ערכי
מסגרות חינוכיות:
מרכזי מחוננים
שלבי חינוך:
יסודי
סוגי התוכן:
מאמר
פותח ע"י:
טלי מירקין
שפה:
עברית

הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים ילדים מחוננים בשל היותם מחוננים

מאמרה של טלי מירקין פורסם בכתב העת British Gestalt Journal בשנת 2010. המאמר מתאר קבוצת גשטלט בהנחיית הכותבת, פסיכולוגית, המתקיימת במרכז המחוננים "מעוף" בבאר שבע שמטרתה לעזור לילדים להתמודד עם היותם מחוננים בחברה רגילה.

בקבוצה משלבים נושאים קבועים מראש עם חומר שהילדים מביאים לקבוצה מחייהם ועם ניתוח היחסים בין ילדי הקבוצה בזמן אמת. המאמר מציג את הדילמות היום-יומיות שאיתן מתמודדים המחוננים בשל היותם מחוננים, האתגרים הרגשיים והחברתיים שהם חווים בבית הספר ועוד. המאמר פורסם בעברית במאגר הידע מחוננט.

 

> מחוננות כחוויה א-סינכרונית ותרפיית הגשטלט

אולי תתעניינו גם ב...

המחונן במעגלי השייכות
המחוננות מספקת גורמי חוסן, אך גם גורמי פגיעות ייחודיים לילד המחונן. הסביבה צריכה להכיר את הייחוד ולטפח את הילד בהתאם
נוף ירח מחלוני
פרויקט חברתי-שיתופי: צילום הירח מחלון הבית בימי הקורונה
חשיבותה של הוראת החשיבה הפמיניסטית למחוננות ולמחוננים
כיצד הביאו הצרכים הייחודיים של בנות מחוננות להוראת חשיבה פמיניסטית במרכז מחוננים?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.