דלג אל

עץ החברות

עץ החברות

הרעיון  שלי

 ליאת כתר מחנכת כתה א'2 בבית הספר אלון בגבעתיים, יצרה עם ילדי הכיתה את עץ החברות.

נוטעים את עץ החברות בט"ו בשבט

הפעילות מתאימה לט"ו בשבט והיא משתלבת בהטמעה ובחיזוק של ערך החברות והשותפות בכיתה שהחלה את דרכה המשותפת לפני כמה חודשים.

שלב א:

בתחילת הפעילות שוחחה ליאת עם התלמידים על המושג חברות ועל מהי חברות בשבילם.

הילדים ענו במגוון תשובות כגון "כשאני משחק עם חבר..", "כשאני מכבד את רצון החבר...", "כשאני דואג לחבר...", "כשאני עוזר..."

ליאת כתבה על הלוח את כל תשובות הילדים ובהן: משחק, דאגה, כיבוד, הערכה, שיתוף, דאגה, עזרה ועוד.

שלב ב:

בשלב השני קיבלו הילדים ניירות, שרטטו את כפות ידיהם וגזרו. בעזרת הרשימה הכתובה על הלוח ציירו ורשמו על כל כף יד מהי בעיניהם חברות.

שלב ג:

בשלב האחרון נתלה על הקיר גזע עץ שהוכן מבעוד מועד. כל ילד ניגש אל העץ והוסיף את כפות הידיים שהכין.
יחד כל כפות הידיים של הילדים יצרו את עלוות העץ ואת עץ החברות הגדול של הכיתה המורכב מכל מילים המבטאות לדעתם חברות.

פעילות רב גילית

ניתן לערוך את הפעילות בשכבות הגיל השונות, תוך התאמה לגיל התלמידים.

ניתן ליצור את עץ האחווה והשותפות, עץ הרעות והשלום ועוד.

אולי תתעניינו גם ב...

"שתתחילו ברגל ימין" - אבל באילו נעליים? נעלי עקב, ספורט, בלט או טיפוס?
את שיעור החינוך הראשון בתחילת השנה פותחת רחל ארליך בהציגה בפני התלמידים את התמונה הידועה של טביעת הרגל האדם על הירח ממשימת אפולו 11, ומיד מתפתח דיון בשאלה: א...
ירושלים פנים רבות לה
בבית הספר מקיף עירוני ע"ש רוגוזין בקריית אתא (חטיבה ב') הוקם מרחב למידה המבטא את הרעיון "ירושלים פנים רבות לה". המרחב מחולק לעשרה מוקדי למידה
מילים עפות ברוח
אלימות מילולית, הצקות ומריבות בין כותלי הכיתה מוכרות היטב לכל מורה. גם מור שמיר אנקוה, מחנכת כיתות א'-ב' בבית הספר אוסישקין בתל אביב, נאלצה להתמודד עם ביטויי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.