דלג אל

עלון מקוון 1 – מתמטיקה זה משחק ילדים

למאגר חומרי ההוראה

מאפיינים

הגן העתידי:
ידע מתחומי הליבה, ידע בין תחומי, ידע תהליכי, מיומנויות קוגנטיביות, מיומנויות תוך אישיות, מיומנויות אישיות, ידע עולם, קהילתיות, יזמות ויצרנות, ביטוי אישי
סביבות למידה:
כל הגן
מעגל השנה:
כל השנה

תחומי דעת ונושאים מרכזיים:

  1. מתמטיקה: מושג המספר, תחושה מרחבית וגיאומטריה, מושגים כמותיים

אודות הפעילות

דבר מנהלת האגף לחינוך הקדם-יסודי בפתח עלון ראשון שמוקדש למתמטיקה:
הבסיס לחשיבה המתמטית מתחיל להיבנות כבר בגיל הרך.
לכן יש חשיבות לעיסוק במתמטיקה כבר מגיל זה.
שר החינוך שם את הדגש על חיזוק תחום זה בכל שכבות הגיל כדי לייצר רצף הולך ונבנה מהגן ועד סיום התיכון.
אנו נוהגים לומר שהמתמטיקה נמצאת בכל מקום. אפשר לשאול בעבור מי? אמירה זו מחייבת אותנו לתת את הדעת על הסביבה החינוכית בתוך הגן ובחצר; היא מחייבת אותנו להתבונן בעין בוחנת על אופי הפעילויות שאנו בוחרים לשלב, על המרחב שבו הן נטועות ועל המידה שבה הן מאפשרות לילד לראות ולחוות את המתמטיקה בחיי היום-יום.
עלון זה הוא הראשון מתוך שלושה שנוציא השנה. בכל אחד מהם תוכלו למצוא רקע עיוני, פעילויות משחק וחוויה לצד הצעות לעיצוב סביבה שיש בה כדי לפתח את תפיסת המספר, להעמיק את ההיכרות עם ייצוגים מתמטיים, לחוות את הגאומטרייה במרחב ולפתור בעיות.
בעלונים הבאים נשמח לשלב חומרים שתשלחו אלינו.

מה בעלון?
• רקע עיוני: לימוד מתמטיקה בגן הילדים
• פעילות בקבוצה קטנה / משחקים במפלצונים
• מדור פתרון בעיות
• מדור משחקים של פעם
• מדור חקר נתונים
• מדור שירי משחק ותנועה
• מדור מתמטיקה במרכזי הגן

אולי תתעניינו גם ב...

יציאה לטיול בטבע עירוני
בסרטון נצפה בילדי "גן צעד" יוצאים לסיור בחורשה הקרובה אל הגן, נראה ונלמד על היתרונות של היציאה אל הטבע
בניית דגמים של גרמי שמיים
בסרטון זה נצפה בילדי גן שדמית בגבעתיים מתכננים ויוצרים דגמים של גרמי שמיים
נייר למחשבה ואוריגמי
בהרצאה מציגה דפנה עובדיה, מנהלת גן כלנית בקיבוץ עינת, כיצד לשלב קיפולי נייר (אוריגמי) בגן. זו פעילות של אתגר ויצירתיות ועוגן ללמידה משמעותית וחווייתית בתחומי...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.