דלג אל

למידה בחירום – חרבות ברזל

חזרה
למידה בחירום – חרבות ברזל

מצבי חירום מעוררים בקרב מבוגרים וילדים כאחד חוסר ודאות. קיום שגרות למידה מגוונות יוצר תחושת שייכות, שקט וביטחון.
נושאי הזה"ב שומרים על חיי תלמידינו ומקנים מקום שווה לכולם.
לרשותכם מגוון שיעורים ופעילויות בנושאי הזה"ב.

 

חזרה לראש הדף

זה"ב בחירום

  • מושגים ופעילות בזה"ב לפי אותיות א"ב (גן-א)
    הנגשה חווייתית של הצעדים הראשונים בהכרת אותיות הא"ב באמצעות מושגים בבטיחות בדרכים המוכרים לילדים בשכבת גילים זו.
    חוברת פעילות | מסמך מלווה
  • הרמזור אומר, אסור למהר (גן-א)
    תוכנית לימוד ופעילות על מהירות וזהירות, אשר שמה למטרה לטפח הבנה ולהקנות הרגלים בתחום מהירות התנועה.
    הפעלה חווייתית רב חושית.
    עברית | ערבית
  • הבחירה הבטוחה (ג-ו)
    לומדה חווייתית לתלמידים שפותחה באגף החינוך של רלב"ד בשיתוף אגף זה"ב נגישות ואורח חיים בטוח, במטרה להעלות את המודעות ולהרחיב את השיח והעיסוק בנושא המהירות.
  • יישומון זהירות בדרכים (ג-ו)
    פעילויות, סרטונים ומשימות חקר שיעזרו לתלמידים להיות בטוחים בדרך.
  • בחצר של פופיק: אחריות (א-ב)
    הנגשה חווייתית של הצעדים הראשונים בהכרת אותיות הא"ב באמצעות מושגים בבטיחות בדרכים המוכרים לילדים בשכבת גילים זו.
  • 60 שניות על אחריות (ד-ו)
    סרטון לפתיחת הנושא "אחריות אישית". מומלץ לערוך דיון מקדים עם התלמידים בשאלה מהי אחריות בשבילי.
  • יוצאים לדרך בטוחה עם ד"ר X (א-ו)
    סדרת מערכי שיעור העוסקים באחריות של התלמידים בעת חציית כביש, רכיבה על אופניים ונסיעה באוטובוס ההסעה.
  • בינגו תמרורי דרך (ג-ו)
    משחק בינגו עם כרטיסיות תמרורים מוכנות להדפסה ללימוד תמרורים בדרך חווייתית בכיתה, בבית או בכל מקום שמתאפשר.
  • חידון הסחת דעת (ג-ו)
    חידון Kahoot לתרגול מושגים ומצבים בנושא הסחת דעת בדרך ובכביש.
  • היסח הדעת - פעילות לשבוע הבטיחות בדרכים (ד-ו)
    פעילות מתוקשבת העוסקת בהיסח הדעת של הולכי הרגל בדרכים.
  • תמרורים וסימנים בדרך (ג-ו)
    מקבץ פעילויות חווייתיות להבנת חשיבותם של התמרורים: עיצוב תמרורים, בינגו תמרורים, משחק לוח "אוטו-פול" ועוד.
  • מסוכאן?
    משחק אינטראקטיבי בנושא בטיחות בבית ובחצר.
    קורנליוס הרשע השתלט על הבית ופיזר המון סכנות בכל חדרי הבית. גיבור העל זקוק לעזרה שלכם כדי להחזיר את הבית למצב בטוח.
    המשחק | הוראות המשחק
  • בטיחות במים
    חדרי בריחה אינטראקטיביים שבהם יצטרכו התלמידים לענות על חידות, להשלים פאזלים לאסוף רמזים ולפענח את הקוד שיוביל אותם לפיצוח.
    בטיחות בסביבות מים | בטיחות בבית
  • "שולטים במצב" - לומדות אינטראקטיביות מתוך תוכנית מפתח הל"ב
    -הלומדות האינטראקטיביות מאפשרות ללומדים התנסות, תרגול ואימון בהתמודדות עם מצבי סיכון.
    - כל לומדה מציגה שלוש זירות התרחשות: בית, חצר או פארק, חורשה.
    - הלומדים צופים בסרטונים המציגים סיטואציות מאתגרות והם שותפים באופן פעיל בתהליך קבלת ההחלטות של הדמויות בסרטונים.
    - ההתנסות הווירטואלית מסייעת בהעלאת המודעות לפוטנציאל הסיכון ומעודדת בחירה בהתנהגות בטוחה באמצעות מערך שיקולים מובנה וברור.
    - הלומדות כוללות מדריך מפורט למורה.
    כיתות ב-ג: עברית | ערבית
    כיתות ד-ו: עברית | ערבית
  • "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", לחמ"ד (כיתות א-ג)
    פעילויות בנושא בטיחות ילדים מתוך החוברת "חמ"ד של חופש"
    מינהל חברה ונוער.
  • משוחחים ויוצרים בטיחות בעקבות ספרים (כיתות א-ג)
    כמה פעילויות המבוססות על ספר הקריאה "צמריקו" (הלקולסקי לזלי, כנרת, 2009), שבו מסופר על צמריקו הטלה שלא מוכן ללכת עם העדר. בקובץ קישור לסרטון הסיפור.
חזרה לראש הדף

זה"ב בחירום - ערבית

  • لعبة الاشارات (ג-ז)
    على المعلم فتح الرابط الذي يحتوي على 12 سؤالا في إشارات المرور الأساسية وتبدا المنافسة بين الطلاب والطالب الذي يجيب يحصل على نقاط.
  • كيف نعبر الشارع بطريقة امنةم (א-ג)
    معطى 6 جمل بموضوع عبور الشارع وعلى الطالب اكمال الجملة بوضع الكلمة المناسبة.
  • العبور الامن (א-ו)
    توجيهات ونصائح للطلاب لتعلم كيفية عبور الشارع بطريقة امنه ، ومرفق صور والتي تتيح للطالب اختيار التصرف الصحيح والخطأ.
  • الدراجة الهوائية (ה-ו)
    عرض حالات معينة وخطرة والتي تلزم سائق الدراجة الهوائية بتخفيف سرعته وملائمتها للأوضاع المحيطة به ، و7 أسئلة تعطى للطلاب للإجابة عليها.
  • أوراق عمل بموضوع المسار الامنط وسائل النقل ومواضيع أخرى (א-ב)
    أوراق عمل متنوعة لصفوف الأول والثاني والتي تهدف الى التعرف على المسار الامن\ وسائل النقل \ مطابقة الظل\ تتبع الخط \ التعرف على فرق الإنقاذ...
  • الموضوع الدراجة الهوائية (ד-ו)
    وصف الفعالية: أولا على المعلم فتح الرابط الذي اسفل الصفحة وإعطاء فرصة للطلاب بالاجابة على المطلوب دون تصحيح الخطا. فيما بعض يعرض المعلم امام طلابه فوائد الدراجة واهميتها وقوانينها الأساسية وانواعها وفي نهاية الدرس يفتح الرابط الذي بدا فيه الدرس ويعرض الأسئلة للطلاب وعليهم الإجابة بشكل صحيح.
  • الفئة العمرية : ثالث – رابع (ג-ד)
    وصف الفعالية : الفعلية تهدف الى ارشاد الطلاب للتصرف الامن .
    الخطوة الأولى على المعلم شرح مبادئ العبور الامن واللعب الامن وامور حياتية وبسيطة والتي تساهم في الحفاظ على حياتنا . ويقوم المعلم بعرض بعض الصور عن طريق الحاسوب او بطاقات والتي تشرح المخاطر ويقوم الطلاب بشرح الخطا وتصحيحه . وأخيرا يعرض امام الطالب لوح تفاعلي ليجيب عن الأسئلة المطروحة.
  • فعالية الحذر على الطرق الموضوع: الدراجة الرباعية الكهربائية, والسكوتر الكهربائي (ד-ו)
    وصف الفعالية.
  • الموضوع: العبور الآمن (א-ב)
    سيتم تعريف الطلاب على الموضوع (العبور الأمن)الذي سيدرس، بتمثيل قصة مع السلامة تأليف( جهاد غوشة عراقي ) عن طريق المسرح وطبعا مع إضافة الأصوات ومدتها ستكون مع خلق النقاش والمحادثة مع الطلاب على الأحداث الآمنة والغير آمنة (العبور الخطر) التي حدثت بالمسرحية ستقوم المعلمه بتحضير مثال بسيط للقصه من المواد المتوفره لديها في البيت.
  • اسم الفعالية (ה-ו)
    نختار غرفة بحيث يكون فيها الظلام دامسا. يقف في زوايا الصف 3 طلاب او بالإمكان وضع دمى مصنوعة من الكرتون. الباس أحد الطلاب ملابس قاتمة اللون. الطالب الثاني يلبس بنطلونا قاتما وقميصا فاتحا. اما الطالب الثالث فيرتدي ملابس مع عاكسات أضواء.
  • الموضوع: مبنى المدينة والحي السكني وتأثيره في السلامة على الطرق الصف: الخامس (ה)
    وصف الفعالية: على المعلم عرض فيديو قصير والذي يوضح الفرق بين البلدة والمدينة والتطرق الى أماكن الأداء والمحيط المروري الامن في كل منطقة عن طريق ارفاق صور وبطاقات كما على المعلم تحضير بعض إشارات المرور الأساسية التي يشاهدها الطالب في البلدة.
  • فعالية التعرف على إشارات المرور (ג-ה)
    الفعالية تحتوي على 15 إشارة مع 15 أجاب.
    على المعلم تقسيم الصف الى مجموعتين متطابقتين وكل مجموعة تحصل تنافس الأخرى بحل اكبر كية إجابات صحيحة اكثر.

אולי תתעניינו גם ב...

אתרים, מאגרי מידע וספרי לימוד מאושרים
אתרים, מאגרי מידע וספרי לימוד מאושרים לזהירות בדרכים ביסודי
אורח חיים בטוח
ילדים נמצאים בסיכון גבוה להיפגעות בתאונה הן מחוסר ניסיונם ומיכולתם המוגבלת לזהות סיכונים הן מסקרנותם הרבה. על פי נתוני המערך הלאומי לנתוני היפגעות ובטיחות יל...
נגישות
בישראל חיים כ 1,600,000 אנשים עם מוגבלות, כ-200,000 תלמידים עם מוגבלות. המוגבלות יכולה להיות פיזית, נפשית או שכלית, קבועה או זמנית, אשר בשלה מוגבל תפקודו באו...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.