דלג אל

הכרת גבולות הגוף

הכרת גבולות הגוף

טיפוחה של תרבות ההתנהגות בדרכים היא אחת המשימות החשובות והמורכבות ביותר שאנו
עומדים בפניהן כיום. תרבות התנהגות כוללת מערך של התנהגויות, ערכים והבנה חברתית-מוסרית,
והיא מבוססת על ההכרה בכך שהסביבה שאנו חיים בה משותפת לכולנו ועל הידיעה שאנו חייבים
למצוא דרכים לקיום משותף. קיום משותף זה מחייב אותנו להתייחס לשונות שבין הפרטים ולהבדלים
בהתנהגותם, ביכולתם ובעוצמתם ולהתאים את עצמנו להתרחשויות ולשינויים התכופים.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

ללמוד תנועה

ללמוד תנועה

"ללמוד תנועה" היא תכנית לימודים בבטיחות בדרכים לכיתות א' ו-ב' בבית הספר היסודי. מטרת
התכנית לטפח את ההבנה שהשותפות בין משתמשי הדרך וההתחשבות בשונות הן בבסיס ההסדר
החברתי שתרבות ההתנהגות בדרכים מחייבת. הקניית תשתית ההרגלים שיאפשרו לגבות את ההבנה
הזו בהתנהגות מתאימה והיסודות הנרכשים בגיל הצעיר הם הבסיס לחינוך לבטיחות בדרכים.

יחידות ההוראה בחוברת (כיתות א-ב):

  • מגעים (עמודים 125-117)
  • הגוף ושלוחותיו (עמודים 132-126)
  • אני רואה (כיווני התקדמות) (עמודים 142-133)
  • רואים אותי (להיראות היטב במעבר) (עמודים 151-143)
  • בחשכה ובתנאי ראייה קשים (עמודים 157-152)
  • חפצים בדרך, רואים ונראים (עמודים 160-158)​
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

שבוע הבטיחות בדרכים בנושא דו-גלגלי 13-18.11
מטרת שבוע הבטיחות בדרכים היא טיפוח ועידוד האחריות האישית בכל הנוגע להתנהלות בדרכים: כהולך רגל, כרוכב אופניים ובכללם אופניים חשמליים, כנוסע וכנהג
בחירת מסלולי הליכה בשכונה ומחוץ לה
בחירת מסלול ההליכה היא בעלת השלכה ישירה על ביטחונם ושלמות גופם של הולכי הרגל. החלטה זו מושפעות ממספר גורמים בהם: נפח התנועה, מהירות הנסיעה של כלי הרכב, הסדרי...
היסח הדעת
היסח הדעת בשימוש בדרך הוא מצב שבו תשומת לב הנהג מוסטת, מרצונו או שלא מרצונו, ממשימת הנהיגה למחשבה, לחפץ, לפעילות, לאירוע או לאדם אחר וגורמת לו שלא לזהות בזמן...
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.