דלג אל

עצמאים בשטח - מבוא

עצמאים בשטח- מבוא

בסביבות גיל 10-12, עוברים הילדים שינויים התפתחותיים בתחומים שונים הבאים לידי ביטוי בהתנהגותם, ובין השאר יבואו לידי ביטוי ביכולת תפקודם בדרך. בגיל זה חל שינוי מהותי בהתפתחות החשיבה, גדלה ההתייחסות לאפשרויות פתרון מגוונות ולאו דווקא המוחשיות הנראות לעין, ומתפתחת היכולת להעלאת השערות ובדיקתן. אצל ילדי כתות ה'- ו' חל גם שינוי מהותי בדפוסי המשחק, כאשר בין השאר, קיימת ירידה משמעותית בשימוש במגרשי משחקים מסודרים, גני שעשועים וכו'. פעילויות ספורט וחברה תופסות מקום מרכזי וקיימת נטייה להרבות בפעילות במקומות מאולתרים : מגרשים פנויים, מבנים ריקים שניתן לנצלם, שטחים ירוקים בשולי הישוב, ועוד. הנטייה היא לבחור מקומות מוצנעים, רחוקים מן המבוגרים.

התרחבות מעגל הפעילות והמרחב התעבורתי אצל הילד מעלה מאוד את הצורך לשיפור מיומנויותיו בתכנון ובחירה של מסלולי תנועתו, הן כהולך רגל, כרוכב אופניים והן כמשתמש בתחבורה הציבורית. יותר ויותר הוא צריך להכיר ולהבין את מקום יישובו ואת האלטרנטיבות העומדות לרשותו לתנועה בישוב, כשבחירה שקולה ונבונה של מסלולי התנועה תורמת לביטחונו ולבטיחותו.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

רכיבה בטוחה על אופניים
רכיבה על אופניים היא פעילות מהנה ובריאה שיש לעודדה, אך היא עלולה להיות גם מסוכנת אם לא מקפידים על מספר כללי בטיחות
שבוע הבטיחות בדרכים בנושא דו-גלגלי 13-18.11
מטרת שבוע הבטיחות בדרכים היא טיפוח ועידוד האחריות האישית בכל הנוגע להתנהלות בדרכים: כהולך רגל, כרוכב אופניים ובכללם אופניים חשמליים, כנוסע וכנהג
חציית כביש עצמאית במקום לא מוסדר
חציית כביש במקום לא מוסדר, כלומר, במקום שאין בו מעבר חצייה מסומן, בעייתית ומסוכנת יותר מחציית כביש במקום מוסדר.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.