דלג אל

למידה מחוץ לכיתה: המוזיאון כמרחב להשראה

חזרה
למידה מחוץ לכיתה: המוזיאון כמרחב להשראה

בלימודי האומנות נודעת חשיבות רבה לפעילות אומנותית במרחבי למידה מחוץ לכיתה. התבוננות ביצירות אומנות מקוריות השמורות במוזאונים, בגלריות, באתרים ארכאולוגיים ובמרחבי תצוגה חלופיים מוסיפה ללמידה ממד חיוני שאי אפשר להעבירו באמצעים אחרים. המפגש הבלתי אמצעי עם יצירות אומנות וחפצים מוזאליים מעשיר את החוויה הרגשית והאסתטית. חוויה זו נובעת מהתבוננות בלתי אמצעית במרקם ובחומרים, ממפגש עם הגודל האמיתי ועם הטכניקה. בסביבת הלימוד ייפגשו התלמידים עם טקסטים ממקורות שונים: מאמרים, דברי הגות, ביקורת אומנות ומאגרי מידע מקוונים.

אולי תתעניינו גם ב...

תוכניות בין-תחומיות באומנות חזותית
תוכניות וערכות לימוד למורי אומנות חזותית ביסודי המשלבות את האומנות בתחומי דעת נוספים על פי רעיונות גדולים ושאלות פוריות
תוכנית לימודים באומנות חזותית ליסודי
תוכנית הלימודים לתלמידי בית הספר היסודי הנותנת מענה להוראה-למידה של האומנות החזותית הן בהיבט המעשי הן בהיבט הפרשני.
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.