מדעי ההנדסה הם מקצוע מוביל במגמה המדעית-טכנולוגית הכולל כמה תחומי לימוד.
החלוקה לפי התוכנית הלאומית ללמידה משמעותית:
ב-70% מהנושאים ייבחנו בבחינה חיצונית: אלגוריתמיקה, אלקטרוניקה, אנלוגיות ודילמות.
ב-30% מהנושאים תיעשה הערכה חלופית באחת מתת-ההתמחויות האלה: חלל, ביו-הנדסה: מדע ויישומים, מערכות אוטונומיות וחישה מלאכותית, חלופות המאיץ המדעי ומדע והנדסה גרעינית (בהכנה).
המקצוע מדעי ההנדסה מבוסס על הגישה שטכנולוגיה היא מכלול מקצועות הנדסיים משולבי מדע הן בתחום התוכן הן בשיטות ההוראה.
מקצוע זה מבוסס על גישה חדשנית בהוראת מקצועות הנדסיים. הלמידה נעשית בעזרת אנלוגיות והכללות המקנות לתלמידים הבנה בין-תחומית, כך הם מסוגלים להתבונן בהכללה רחבה ולהקיש ממנה על תופעות מקבילות בתחומי דעת הנדסיים ומדעיים נוספים.
למידת המקצוע מדעי ההנדסה באופן זה בכיתות י-יא מאפשרת לתלמידים:
- לבנות את תשתית הידע בתחומי הנדסה ומדע.
- לפתח יכולת לתכנון ולביצוע של מיזמים רב תחומיים ולרכוש את הכלים הנדרשים לכך.
- לבנות תמונת עולם בין-תחומית ולבצע העברה של שיטות חשיבה מתחום דעת אחד למשנהו.
- לפתח יכולת ללמידה עצמאית ולמידת חקר ממאגרי מידע שונים.
- לפתח מיומנות עבודה בצוות.
עם סיום פרק לימודים זה פונים התלמידים בכיתה יא ובמהלך כיתה יב לביצוע פרויקט (מיזם) הנדסי-מדעי. מתכונת הפרויקט דומה במהותה למיזמים הקטנים שבהם עסקו התלמידים, ואולם הפעם התלמידים בוחרים את נושא הפרויקט ומקדישים לו שנתיים בקירוב.