עצות
התלמידים יספרו או יכתבו על מקרה בו עצה שקיבלו ממישהו אחר שינתה את מצבם לטובה או לרעה וידונו בחשיבותם של התייעצות ושיתוף בכיתה ומחוץ לה.
שם המשחק: העוצמות שלי
האצלת סמכויות טובה מחייבת זיהוי נכון של נקודות החוזק של האנשים להם מאצילים את הסמכויות. באמצעות המשחק: העוצמות שלי ניתן להמחיש לתלמידים חשיבותו של הליך ביזור סמכויות מדויק ואחראי.
האצלת סמכויות
רעיון לדיון כיתתי: אילו מחלוקות יש לנו בכיתה? על מה אנחנו רבים ומתווכחים? למי אנחנו פונים לעזרה בפתרון הוויכוח (למחנכ/ת הכיתה, למורים שבכיתה או למנהל/ת)?, מדוע אנחנו לא הולכים ישירות אל המנהל/ת בכל הוויכוחים שלנו?
ובהמשך לכך: מהם התפקידים של מחנכ/ת הכיתה? האם הם רבים או מעטים? האם ישנם אי אלו תפקידים שאתם יכולים לקחת על עצמכם כדי להקל על המחנכ/ת ולייעל את ההתנהלות הכיתתית?
אדוני השופט
התלמידים יכתבו דו-שיח דמיוני בין שני בעלי דין הממתינים בתור להיכנס למשה השופט ולשטוח בפניו את המחלוקת הקיימת ביניהם. בכתיבתם יתייחסו לתחושות, לתקוות ולחששות של המתדיינים בעת המתנתם למשפטם.