דלג אל

מלכים א ח-ט: תפארת מלכות שלמה

תפארת מלכות שלמה

"וישב יהודה וישראל לבטח איש תחת גפנו ותחת תאנתו מדן ועד באר שבע כל ימי שלמה" (מלכים א פרק ה פסוק ה).

תקופת מלכות שלמה מאופיינת בשגשוג כלכלי, מדיני וחברתי. שלמה המלך מצליח לארגן את הממלכה ולכונן שלום עם השכנים. ביקור מלכת שבא הוא ביטוי לכך ששמו של שלמה המלך נודע למרחוק. עם זאת, מעשיו ופעולותיו של שלמה כמלך שחי חיי פאר מזמנים גם ביקורת.

שיא פועלו בעא לידי ביטוי בבניית בית המקדש הראשון. המבצע המתוכנן והמורכב דרש התגייסות אדירה של עובדים ומנהלים ואולי הוא הסיבה למרד בשלמה שיבוא מאוחר יותר. עם התלמידים ניתן לדון בשאלת מקומו של בית המקדש בחיי העם היהודי לאורך ההיסטוריה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}

רעיונות לפעילויות לתלמידים

רעיונות לפעילויות לתלמידים

הזמנה לחנוכת בית המקדש

נסחו ועצבו הזמנה לאירוע חנוכת בית המקדש. שלבו בהזמנה פרטים רבים ככל האפשר מהסיפור המקראי: פרטי המזמין, תיאור המיקום, מה בתכנית, זהות הנואמים וכיוצ"ב כיד הדמיון הטובה עליכם.

טיפ למורה: אפשר לשלב עם פעילות מקדימה של לימוד כללי כתיבה של הזמנה ומאפייניה הלשוניים והספרותיים.

עיתון היום

דמיינו שאתם עיתונאים ליום אחד ונשלחתם מטעם מערכת העיתון לסקר את חנוכת בית המקדש. כתבו ועצבו את העמוד הראשי של העיתון ביום בו נחנך בית המקדש: תארו את המבנה ותפארתו, את אביזריו, את תגובות המבקרים, את האווירה הכללית ברחבי הממלכה, את נאומו החגיגי של שלמה המלך ואת המסרים החבויים בו ועוד.

דגמים

התלמידים יכינו דגם של מבנה בית המקדש או של אחד מאביזריו מחומרים שונים: קרטון, חימר, לגו או מכל חומר אחר - כיד הדמיון הטובה עליהם. התוצרים יוצגו בתערוכה להנאת כלל תלמידי בית הספר.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בראשית לז (יג- לו): יוסף וכתונת הפסים
מי הוא הבן המועדף על אבא או על אמא? שאלה ששואלים הרבה ילדים. סיפור יוסף ואחיו הוא סיפור של העדפה וקנאה, של כעס ונקמה ושל בחירות שעושים אנשים בשלל רגעים אנושיים
במדבר כז: בנות צְלָפְחָד – כוח ואמונה נשית
סיפור בנות צלופחד מזמן עיסוק רחב בנשים בתנ"ך והתבוננות מגדרית בחיינו היום
במדבר כא: נחש הנחושת
"עֲשֵׂה לְךָ שָׂרָף וְשִׂים אֹתוֹ עַל נֵס וְהָיָה כָּל הַנָּשׁוּךְ וְרָאָה אֹתוֹ וָחָי" (כא, 8).
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.