יחידת הלימוד בנושא התיכון ההנדסי כוללת התנסות בתהליכי ההתיכון ההנדסי בשני שלבים:
- שלב מודלינג, שבו התלמידים ילמדו ויתנסו במיומנויות התיכון
- שלב ביצוע פרויקטים של תיכון הנדסי בקבוצות
למידת תהליך התיכון מאפשרת למידה חוצת תחומים באמצעות פתרון בעיות רב-מערכתיות מהעולם האמיתי, ומזמנת למידה משמעותית, עצמאית, תוך כדי הדגשת כישורי התלמיד והאחריות האישית שלו לתהליכי הלמידה, בצד טיפוח מיומנויות חשיבה, אוריינות מדעית ויכולת עבודה בצוות.
התנסות בתהליך התיכון ההנדסי מזמנת פיתוח חשיבה יצירתית וחשיבה מערכתית, המאפשרת לתלמידים לנתח, לאתר תקלות, לתכנן, לפתח ולשפר מערכות טכנולוגיות.
בהוראת תהליך התיכון מומלץ לבחור בעיות מעולמם של התלמידים.
חשוב שהבעיות תדרושנה גם חקירה ולמידה של מושגים ורעיונות מדעיים.
הידע, המיומנויות והתוצר הסופי יוערכו בבחינה בעל פה באמצעות בוחן חיצוני (סמל שאלון 704385).