תהליך ההערכה בחינוך גופני צריך לשקף את התהליך שעשו התלמידים ולא רק מדד אחד בודד. על תלמידים שהראו גרף שיפור, בלי קשר לתוצאה הסופית, לקבל הערכה על הדרך ועל השיפור. יש לזכור שהתנסות היא חלק מהערכה ולא רק התוצאה הסופית. המורים יעריכו את התלמידים לפי התקדמותם ולא ביחס לתלמידים אחרים בכיתה. ההערכה תיעשה בנושאים שנלמדו בבית הספר בלבד, ותהיה הערכה מסכמת או הערכה מעצבת איכותנית. על המורה לספק לתלמידים מקום לכישלונות ולהצלחות בתהליך הלמידה ולא לשכוח את מדד ההנאה. חשוב מאוד בתחילת השנה לשתף את התלמידים במדדי ההערכה ולזכור שאחת המטרות היא עידוד לאורח חיים פעיל ובריא גם אחרי שעות הלימודים.
- שאפו אוויר (ולא "קחו אוויר")
- מסרו את הכדור (ולא "תתמסרו")
- עמדו זה אחרי זה (ולא "אחד אחרי השני")
- תחרות (ולא "התחרות")
- כדור בסיס (ולא "בייסבול" – base-ball)
- כדורת (ולא "באולינג" – bowling)
- הסתדרו בזוגות (ולא "התחלקו לזוגות")
- מודד צעדים (ולא "פדומטר")
- חוץ (ולא "אאוט" – out)
- פסק זמן (ולא "טיים אאוט" – timeout)
- עבירה (ולא "פאול" – fault)
- מסירה לקליעה, מסירה להבקעה (ולא "אסיסט" – assist)
- משחקי חצי הגמר (ארבע האחרונות) (ולא "פיינל פור" – final four)
- השחקן המצטיין (ולא ה-MVP)
- משחקי הדירוג העליון או התחתון (ולא "פלייאוף עליון או תחתון" – play off)
- חליפת אימון או אימונית (ולא "טרנינג" – training suit)
- שעון עצר (ולא "סטופר")
- יתרון התחלה (ולא "פור" – fore)
- תורם או תומך (ולא "ספונסר" – sponsor)
- מסירה (ולא "פס" – pass)
- להחטיא (ולא "לפספס")
- שיטת "המפסיד יוצא" (ולא שיטת "נוקאאוט" – knockout)
- ריצה בשיא המהירות (ולא "ספרינט" – sprint)
- מכה מכרעת (ולא "נוקאאוט" – knockout)
- מכת פתיחה (ולא "סרב" – serve)
- קו הסיום (ולא "פיניש ליין" – finish line)