ללמוד בצבעים
הרעיון שלי
מור קנדי, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד, מחנכת בבית ספר בטב"ע לתלמידים עם לקויות למידה מורכבות ומורה פרטית להוראה מתקנת בתל אביב. מור מאמינה בלמידה חווייתית המערבת משחקים והתנסויות מגוונות. בבלוג ובדף הפייסבוק שלה פָּשׁוּט לְמַשְׂחֵק היא מעלה רעיונות למשחקים ולחומרי למידה נוספים.
*הפעילויות מבוססות על הספר הדיגיטלי לחיות יחד בישראל ג'
חוקים וכללים: מהמגרש לכיתת הלימוד
את הנושא 'חוקים וכללים' בחרה מור להתחיל ללמד בחצר בית הספר. היא נתנה לתלמידים כדור ואמרה להם לשחק במשחק לבחירתם. התלמידים שיחקו במחניים ועד מהרה החלו רבים על חוקי המשחק.
בתום המשחק שבו כולם לכיתה וערכו דיון על מה שקרה. מור שאלה את התלמידים מדוע בחרו לשחק במשחק מובנה. התלמידים הלינו על שלא ידעו במה לשחק וגם לא שלטו בחוקי המשחק. בשלב זה שוחחה אִתם מור על חשיבות החוקים.
משחק: התנגשויות בין זכויות
המשחק 'התנגשויות בין זכויות' מבוסס על המשחק המוכר 'קנדי קרש'. התלמידים לומדים על מהות הזכויות ועל השימוש בהן ומתרגלים באמצעותו את החומר.
משחק: חזרה למבחן
עשר שאלות טריוויה אינטראקטיביות לחזרה ולהכנה למבחן
ראו שאלון דיגיטלי
ללמוד בצבעים
מור מאמינה שגם מבחן יכול להיות חוויה מהנה. התלמידים בכיתה אוהבים מאוד לצבוע, ובאהבה הזו הם פגשו במבחן. בציור שהוגש להם התבקשו התלמידים לצבוע את המקומות הפרטיים והציבוריים, כל אחד בצבע שונה. הם גם צבעו בצבעים שונים שינויים שנעשו בסביבה בידי אדם בשל כוח עליון כגון מזג אוויר סוער.
ראו ציור של יוגב קפון בן האחת-עשרה.