דלג אל

בניות בסיסיות

בניות בסיסיות

דגשים בהוראת הנושא (מתוך תוכנית הלימודים לכיתה ט')
• כל בנייה תהיה מבוססת על תכנון מוקדם באופן שיספק את דרישות הבנייה על פי הנתונים.
• כל בנייה תהיה מלווה בהוכחה המצדיקה אותה.
יוצאות מכלל זה הן הבניות האלה: העתקת קטע, חיבור קטעים או חיסורם (כולל הכפלת קטע נתון במספר טבעי), העתקת זווית, חיבור זוויות או חיסורן (כולל הכפלת זווית נתונה במספר טבעי).
• יש להראות כיצד מחסור בדרישות הבנייה עלול לגרור לחוסר יחידוּת של הצורה הנבנית.
• יש להראות כיצד עודף בדרישות הבנייה עלול לשלול את אפשרות הבנייה.
• יש לדעת לקשר בין דרישות בנייה המגדירות צורה יחידה לבין משפטי החפיפה.
• היחידוּת של הצורה הנבנית גוררת את חפיפתה לכל צורה אחרת שנבנתה לפי אותן דרישות. עובדה זו היא היבט נוסף של מושג החפיפה.
• הבניות יכולות להיעשות באמצעות סרגל חסר שנתות ומחוגה או באמצעות אמצעי טכנולוגי המַדמה זאת.
• יש ללמד משפטים שהוכחתם מתבססת על בנייה. למשל, אם במשולש שתי צלעות שאינן שוות, הרי שמול הצלע הגדולה מהן ממוקמת הזווית הגדולה.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

פונקצייה ריבועית
תכונות הפונקצייה הריבועית נלמדות באמצעות הייצוגים השונים: הייצוג הגרפי, ייצוג בטבלה, הייצוג המילולי והייצוג האלגברי
ניצבות והקבלה
ניצבות: ישר (או קטע) ניצב לישר (או קטע) אחר אם הם נחתכים בזווית ישרה. הקבלה: מושג ההקבלה מוכר לתלמידים מבית הספר היסודי, ולפיו שני ישרים הנמצאים באותו מישור ...
עלייה וירידה של פונקצייה – תכונות
פונקצייה עולה אם ערכי ה-x וה-y עולים בו זמנית. פונקצייה יורדת אם ערכי ה-x עולים וערכי ה-y יורדים בו זמנית
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.