- מצגת הקנייה - עברית | ערבית
ביחידה זו נקבע מאפיינים לדמות וניצור התחלה של פרויקט באמצעות אתחול. - תרגול 1: קליעת כדור לסל
שנו את מאפייני הכדור, "הדמות", כך שייכנס אל תוך הסל.
פתרון - תרגול 2: ילדה שוכבת במיטתה
ערכו את הקוד כך שבכל פעם שתריצו אותו הילדה תשכב במיטה ותלך לישון.
פתרון - תרגול 3: "לדוד משה הייתה חווה..."
עזרו לדוד משה לארגן את החווה. כתבו קוד בעבור כל דמות כך שהדוב ייראה כאילו הוא עומד (רמז: תלבושות) מחוץ לאסם; חד הקרן יתהלך לו על השביל הלבן; הקנטאור (חצי איש חצי סוס) אינו קשור לכאן, אז כדאי שהוא יהיה בלתי נראה.
פתרון
תנועה, מראה ודמויות - יחידה 2
ביחידה זו ניצור התחלה של פרויקט - נבחר דמות ונקבע את המאפיינים הבסיסיים שלה: שם הדמות, גודלה, מיקומה מיקומה על הבמה, הכיוון אליו תפנה הדמות. בנוסף, נבחין בין שני מושגים: "ערכים מוחלטים" ו"ערכים יחסיים". באמצעות התרגולים תוכלו להתנסות וליצור פרויקט בעצמכם.
הנחיה למורה:
היחידה כוללת מצגת, חומרי עזר וקבצי תרגול של סקראץ' עם פרויקטים לתלמידים.
ניתן לעשות שימוש ביחידה כולה או רק בחלקה.
יחידה נלמדת במהלך מספר שיעורים עיוניים ומעשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
יחידה 2 - תנועה, מראה ודמויות
תנועה, מראה ודמויות משולב מתמטיקה (שבר פשוט)
- משימות לתרגול - עברית | ערבית
- תרגול רמה 1: כדור לרשת
שנו את מאפייני "דמות" הכדור כך שייכנס אל תוך הסל אשר בו השבר הגדול ביותר.
פתרון - תרגול רמה 2: ילדה שוכבת במיטתה
ערכו את הקוד כך שבכל פעם שתריצו אותו הילדה תשכב במיטה, תלך לישון ותכסה את השבר הגדול מבין השניים.
פתרון - תרגול רמה 3: לדוד משה הייתה חווה
עזרו לדוד משה לארגן את החווה. כתבו קוד עבור כל דמות בחווה באופן הבא: הדוב יעמוד לצד שבר קטן משלם, חד הקרן יעמוד לצד שבר גדול משלם והקאנטור יהפוך לבלתי נראה.
פתרון
אולי תתעניינו גם ב...
אתגרים ברובוטיקה
אתגרים ליצירת פרויקטים בתחום הרובוטיקה באמצעות סימולטור רובוט (אדיובוט) או רובוט פיזי
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!