יצירת משחק איסוף חפצים: הגדרת הופעת דמות במיקום אקראי, הפעלת הדמויות באמצעות מקשי המקלדת והוספת משתנה לבניית מונה ניקוד.
מרצה: ריטה קריינין. סרטון | מצגת
יצירת משחק בסקראץ' – יחידה 10
יחידה זו מרכזת את כל הנושאים והפקודות שנלמדו ביחידות הקודמות ומובילה ליצירת משחק מעניין שהשחקן ירצה לשחק בו שוב ושוב.
שלבו במשחקים תכנים מתחומי דעת שונים שיאפשרו לתלמידים ליצור משחק המסכם את הנלמד בכיתה. עודדו את התלמידים להציע רעיונות נוספים שיבואו לידי ביטוי ביצירת המשחק היצירתי שלהם.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
חזרה לראש הדף
הגיע הזמן לשחק!
חזרה לראש הדף
תרגולים
- תרגיל 1: מוסיפים מטרות
ערכו את הקוד על ידי יצירת כפילים, כך שבכל כמה שניות יופיע בלון מטרה נוסף. שימו לב: אפשר להיעזר בפקודות הקוד של דמות החץ.
פתרון תרגיל 1 - תרגיל 2: מוסיפים נקודות
הוסיפו משתנה של נקודות ודאגו להוסיף ניקוד על כל בלון שיפגע בו החץ בעזרת הדמות. המשחק יסתיים לאחר שנאספו חמש נקודות (כל פגיעה מזכה בנקודה אחת).
פתרון תרגיל 2
נוסף על פקודת המסר המעדכנת על פגיעה, הוסיפו פקודת מסר שתודיע על סיום המשחק. - תרגיל 3: משנים מהירות וצורה
הוסיפו פקודות לעריכת כפילי הבלונים כדי שבכל פעם שמופיע בלון הוא יהיה שונה בצבעו, בצורתו ובמהירות הופעתו.
פתרון תרגיל 3 - תרגיל 4: משנים את כיוון הירייה
הוסיפו פקודת תנועה שתאפשר סיבוב של הדמות (לחיצה על החיצים למעלה ולמטה תסובב את הדמות), וקבעו משתנה של זווית ירייה כך שיתאים לכיוון העמידה של הדמות.
פתרון תרגיל 4
חזרה לראש הדף
מדריכים
אולי תתעניינו גם ב...
אתגרים ברובוטיקה
אתגרים ליצירת פרויקטים בתחום הרובוטיקה באמצעות סימולטור רובוט (אדיובוט) או רובוט פיזי
מבוא לרובוטיקה: מערכות, יחידה 2
הרובוט הוא מערכת טכנולוגית. מהם רכיבי המערכת הטכנולוגית?
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!