ביחידה זו נשתמש בפקודות האירועים ונלמד להניע את הדמויות בעזרת המקשים.
שימוש בכמה דמויות, שימוש בחיצים ובאפקטים שונים ויצירת דמויות.
מרצה: פנינה גואטה. סרטון | מצגת
האירוע יכול להיות קלט שאנחנו מגדירים: לחיצה על מקש כלשהו במקלדת או לחיצה על דמות. האירוע יכול להיות גם התרחשות אחרת על הבמה כגון שינוי רקע.
הנחיה למורה:
היחידה כוללת מצגת, חומרי עזר וקובצי סקראץ' לפרויקטים לתלמידים. מורים רשאים לעשות שימוש ביחידה כולה או בחלקה. ללימוד היחידה נדרשים כמה שיעורים עיוניים ומעשיים.
תרגול 1: מבוך ארנב וגזר - שלב 1
ערכו את הקוד כך שכאשר השחקן ילחץ על מקש הרווח, הארנב יאמר: "אני רעב!"
והגזר יאמר: "בוא תתפוס אותי. פתרון
תרגול 2: מבוך ארנב וגזר החלפת רקע - שלב מתחילים
סדרו את הפקודות כך שכאשר הרקע במשחק יתחלף, הארנב יקפוץ מעלה ומטה.
מבוך ארנב וגזר החלפת רקע - שלב מתקדמים
ערכו את הקוד כך שכאשר הרקע במשחק יתחלף, הארנב יקפוץ מעלה ומטה. פתרון
תרגול 3: מבוך ארנב וגזר - שלב 2
הוסיפו פקודות אירועים, כך שלחיצה על החיצים למעלה ולמטה תניע את הארנב מעלה ומטה. פתרון
פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.