תנאים - יחידה 4
ביחידה זו ניצור משחק באמצעות פקודות תנאים. נלמד לתכנן את האלגוריתם באמצעות תרשים זרימה.
הנחיה למורה:
יחידת הלימודכוללת מצגת, חומרי עזר וקבצי סקראץ' הכוללים פרויקטים לתלמידים. כל מורה רשאי לעשות שימוש ביחידה כולה או רק בחלקה. יחידה נלמדת במהלך מספר שיעורים עיוניים ומעשיים.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
כיצד יוצרים תנאים?
תרגולים
הפכו את האנימציה למשחק: הוסיפו פקודות שיגרמו להתרחשות כלשהי (החלפת רקע, השמעת צליל, שינוי דמות) בכל פעם שהכדור נכנס לשער
תרגול 2: בעיטה לשער ( אם...אז, אחרת...אז)
ערכו את משחק הכדורגל כך שכל גול יגרור תגובת התלהבות כלשהי על המסך (ריקוד, מנגינה, מחיאות כפיים ווכדומה) וכל החטאה של הכדור את השער תגרור תגובה אחרת (למשל: השמעת קול). הקובץ כולל פתרון.
ערכו את המשחק כך שהשחקן ינצח רק במקרה שבו סכום הקוביות יהיה גדול מ-7 וגם בשתי הקוביות ייצאו מספרים שונים (כלומר לא ייצא "דאבל"). קבעו מה יקרה במשחק במקרה של ניצחון.