דלג אל

משתנים – יחידה 8

 משתנים – יחידה 8

המשתנה מאפשר לשמור ערכים במהלך התסריט ולהשתמש בערכים אלה בהמשך התסריט. קיימים שני סוגי משתנים: משתנה טקסטואלי (רצף תווים או אותיות כגון שם) ומשתנה מספרי. דוגמה נפוצה לשימוש במשתנה במהלך תכנות בסקראץ' היא משתנה הניקוד. ביצירת משחקים המשתנה מונה את מספר הנקודות שקיבל השחקן או שהפסיד.

שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים

כיתה
נושא מרכזי
{{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
פקודות אירועים
חזרה לראש הדף

תרגולים

תרגולים

תרגיל 1: מוסיפים "תשובה"

השתמשו במשתנה שנקרא "תשובה". עליכם לשאול שאלה נוספת באמצעות הבלוק "שאל X והמתן" ולהשתמש ב"תשובה" בכל דרך שתבחרו.

תרגיל 2: יוצרים הבדלים 

הוסיפו לסוף הקוד תנאי שייצור הבדל בהמשך המשחק. לדוגמה: אם השחקן קבע גודל קטן לדמות, הדמות תגיד משהו שמתאים לגודלה החדש.

תרגיל 3: מוסיפים נקודות

הוסיפו משתנה של נקודות ודאגו להוסיף לשחקן ניקוד על כל כדור שהוא אוסף בעזרת הדמות (הדמות זזה באמצעות החיצים).

תרגיל 3: מוסיפים נקודות – פתרון אפשרי

בתרגיל זה שימו לב לצירים שנוספו ולצבעי הכדור שהתחלפו.

תרגיל 4: מוסיפים זמן – פתרון אפשרי

צרו משתנה שנקרא זמן. עכשיו עליכם לקבוע שהמשתנה זמן ישתנה בכל שנייה. השתמשו בלולאה. בכל ריצה של הלולאה המתינו שנייה ושנו בהתאם את המשתנה זמן.

תרגיל 5: מוסיפים משתנה אקראי – פתרון אפשרי 

עליכם למחוק את הבלוק שמבקש מספר מהשחקן וליצור משתנה עם מספר אקראי.

אחלה שיעור
הכנתם לכיתה שיעור
מקורי ומעניין?
אל תשמרו אותו לעצמכם.
שתפו אותנו!
המרחב הפדגוגי

 נא למלא שדה זה

אולי תתעניינו גם ב...

בלוקים
מערך שיעור העוסק בתסריטים משולבי בלוקים ייעודיים
רשימות
מערך שיעור העוסק בתסריטים משולבי רשימות
פונקציות והסתברות
מערך שיעור העוסק בתסריטים משולבי פונקציות ובזימון פונקצייה
הרעיון שלכם כאן!
אם גם לכם יש מערך שעור רב כשרון או רעיון מקורי, מעניין, שמצית את הדמיון, מעורר את החושים ומפיח חיים בשיעורים- שלחו לנו אותו!

פורטל זה נבנה עבור מורים ונועד לשימוש צרכי חינוך בלבד. העמוד מכיל קישורים לאתרים חיצוניים שאינם אתרי משרד החינוך. תוכן אתרים אלה וכל המוצג בהם (לרבות פרסומות) הינו באחריות בעלי האתרים בלבד. אם נתקלתם בבעיה כלשהי או שיש לכם הצעות או הערות בנוגע לתוכן, באפשרותכם לפנות אלינו בקישור זה.