משחק ניחוש מספרים: מהו משתנה? שימוש במשתנים, במפעילים ובמספרים אקראיים.
משתנים – יחידה 8
המשתנה מאפשר לשמור ערכים במהלך התסריט ולהשתמש בערכים אלה בהמשך התסריט. קיימים שני סוגי משתנים: משתנה טקסטואלי (רצף תווים או אותיות כגון שם) ומשתנה מספרי. דוגמה נפוצה לשימוש במשתנה במהלך תכנות בסקראץ' היא משתנה הניקוד. ביצירת משחקים המשתנה מונה את מספר הנקודות שקיבל השחקן או שהפסיד.
שיוך לכיתות ונושאים מרכזיים בתוכנית הלימודים
- כיתה
- נושא מרכזי
- {{m.label}}{{$last ? '' : ', '}}
משתנים
תרגולים
השתמשו במשתנה שנקרא "תשובה". עליכם לשאול שאלה נוספת באמצעות הבלוק "שאל X והמתן" ולהשתמש ב"תשובה" בכל דרך שתבחרו.
הוסיפו לסוף הקוד תנאי שייצור הבדל בהמשך המשחק. לדוגמה: אם השחקן קבע גודל קטן לדמות, הדמות תגיד משהו שמתאים לגודלה החדש.
הוסיפו משתנה של נקודות ודאגו להוסיף לשחקן ניקוד על כל כדור שהוא אוסף בעזרת הדמות (הדמות זזה באמצעות החיצים).
תרגיל 3: מוסיפים נקודות – פתרון אפשרי
בתרגיל זה שימו לב לצירים שנוספו ולצבעי הכדור שהתחלפו.
תרגיל 4: מוסיפים זמן – פתרון אפשרי
צרו משתנה שנקרא זמן. עכשיו עליכם לקבוע שהמשתנה זמן ישתנה בכל שנייה. השתמשו בלולאה. בכל ריצה של הלולאה המתינו שנייה ושנו בהתאם את המשתנה זמן.
תרגיל 5: מוסיפים משתנה אקראי – פתרון אפשרי
עליכם למחוק את הבלוק שמבקש מספר מהשחקן וליצור משתנה עם מספר אקראי.