תהליכי ההוראה והלמידה המאפיינים את תחומי הדעת חינוך לשוני ומדע וטכנולוגיה מזמנים קשרי גומלין ביניהם.
מנקודת המבט של הוראת המקצוע "מדע וטכנולוגיה", השתלבותם של תלמידים בשיעור מדעים מחייבת תשתית לשונית. השליטה באוצר מילים מדעי ובכישורים לשוניים דוגמת דיבור, קריאה, כתיבה שעניינם מדע היא הבסיס לפיתוח תפיסה מדעית ולהתנסות בתהליכי חקר. מכיוון שהשליטה בשפה המדעית איננה אוטומטית היא מצריכה לימוד מפורש ומכוון במסגרת השיעור במדעים.
מנקודת המבט של החינוך הלשוני, לטקסט ולתוכנו ישנה השפעה רבה על תהליכי הקריאה והלמידה. המקצוע ""מדע וטכנולוגיה"" מזמן עיסוק בנושאים חיוניים לעצם הקיום וההתפתחות של האדם בעולם. העיסוק בטקסטים מדעיים בשיעור עברית מאפשר להביא לכיתה חומרי לימוד מעניינים לילדים ורלוונטיים לעולם שבו הם חיים. לטקסטים המדעיים עשויה להיות תרומה רבה לפיתוח הסקרנות של הילדים ולעידוד הרצון לקרוא.