לפתח ידע על אודות גורמים מסכנים ויכולת להתמודד עם מצבי סיכון

חזרה
מיומנות: אוריינות גופנית-בריאותית | יכולת ליבה: שמירה על בטיחות, הימנעות מסיכונים והתמודדות עימם
              • לפתח מודעות לסכנות אפשריות בסביבה הקרובה, להשתמש באמצעי הגנה מפני סכנה ולהבין מדוע משתמשים בהם (קסדה, חגורה במכונית), ליישם חוקי בטיחות פשוטים ולהשתמש בכלים ובחומרים באופן זהיר
              • לגלות מודעות לחומרים מסוכנים (חומרים רעילים ותרופות) ולדעת כיצד להימנע מהם
              • להכיר התנהגויות ומצבים מסוכנים (למשל סכנת נפילה, שימוש בכלים) ולהזעיק מבוגר אחראי בעת הצורך
              • להבין שחומרים כמו מוצרי טבק ואלכוהול מזיקים לבריאות ולהימנע משימוש בהם
              • להכיר גורמי סיוע זמינים בסביבה הקרובה שיכולים לתת מענה למצוקות שונות
              • לזהות מצבי סיכון בסיסיים כגון חרמות, אלימות והתמכרות למכשירים אלקטרוניים
              • להפגין אחריות אישית למניעת מצבים פוגעניים בכיתה
              המשך קריאה
              סגירה
              • להכיר גורמי סיוע זמינים מחוץ לסביבה הקרובה של הילדה (קווי סיוע, גורמי מקצוע וכדו') ולעשות בהם שימוש במקרה הצורך
              • להכיר התנהגויות של נטילת סיכונים (למשל רכיבה מהירה, שוטטות), להבין את השלכותיהן ולפתח יכולת בקרה עצמית על מנת להימנע מהן
              • לפתח יכולת ויסות רגשי ולקיים שיח מכבד באינטראקציות עם הסביבה ולהימנע מאלימות פיזית ומילולית
              המשך קריאה
              סגירה
              • להימנע מלחץ חברתי שלילי בכל הנוגע לשימוש בחומרים מסוכנים
              • לזהות מצבי סיכון אישיים ומשפחתיים כגון אלימות, ניצול, אובדנות, פגיעה עצמית והתמכרות אצל הנערה וחברותיה
              • לפתח יכולת זיהוי של גורמי חוסן נפשי להתמודדות עם מצבי סיכון ויכולת שימוש בהם, כגון שייכות למסגרת, תחושת מסוגלות, תמיכה משפחתית או חברתית
              המשך קריאה
              סגירה
            *ניתן לצפות בתכנים נוספים בלחיצה על העיגולים

            פעולות נוספות